(Persbericht) Amsterdam, 5 oktober 2010 - Vakantieorganisatie Roompot Vakanties heeft sinds kort gedetailleerd, realtime inzicht in het bezoekersgedrag op zijn website, dankzij de Customer Experience Management (CEM)-software van Tealeaf. De oplossing van Tealeaf helpt Roompot Vakanties ook om de conversieratio - de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal daadwerkelijke boekingen - te verbeteren, doordat het bijdraagt aan het identificeren en verhelpen van mogelijke problemen op de site.

De Tealeaf-software registreert precies, wat een bezoeker doet op de website, welke pagina's er worden bekeken en hoe de site reageert. Aan de hand van de door CEM gegenereerde informatie ziet het bedrijf precies welke problemen bezoekers daarbij ervaren en wat eventueel een succesvolle conversie in de weg staat. Op basis hiervan worden vervolgens verbeteringen doorgevoerd, zodat bezoekers van de website van Roompot Vakanties een optimale online beleving hebben.

Roompot Vakanties is in 1965 opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot een pan-Europese vakantieorganisatie met een jaaromzet van 235 miljoen euro. Roompot bezit 35 vakantieparken en treedt sinds kort ook op als reisbureau voor nog eens 120 andere vakantieparken. De organisatie heeft onlangs zijn website aangepast om in de toegenomen vraag te kunnen voorzien. Door de inzet van de Tealeaf-oplossing kan Roompot Vakanties nu realtime de frequentie en omvang identificeren van problemen die klanten op zijn website tegenkomen. Vervolgens wordt gekeken wat dit voor gevolgen heeft voor de omzet. Eventuele problemen kunnen direct, stap voor stap worden gereproduceerd, zodat de webontwikkelaars precies zien wat de klant op de site heeft gedaan en wat hij daarbij heeft ondervonden.

Met behulp van de baanbrekende, gepatenteerde technologie van Tealeaf kan Roompot precies - van webpagina tot webpagina - vastleggen wat iedere bezoeker op de site doet, ongeacht welke browser daarbij wordt gebruikt. Omdat daarbij ook wordt vastgelegd hoe de website reageert op acties en verzoeken van de klant, is Tealeaf in staat om voor ieder bezoek zowel kwantitatieve als kwalitatieve informatie te verzamelen.

"Onze onderneming is de afgelopen jaren enorm gegroeid en onze website is inmiddels het hart van onze bedrijfsstrategie," zegt Pieter Klappert, internetmanager bij Roompot Vakanties. "Het verbeteren van de conversieratio en de klantentevredenheid is voor ons van cruciaal belang. Tealeaf helpt ons om problemen op onze website weg te nemen die een succesvolle conversie of de afronding van bedrijfsprocessen in de weg staan. Zo kunnen we het klanten gemakkelijker maken en zijn we in staat om klantgerichte aanpassingen van de website op prioriteit in te delen".

"Met behulp van Tealeaf is Roompot Vakanties in staat om direct maatregelen te nemen bij problemen op het gebied van e-commerce. Zo kan het zijn website optimaliseren, het omzetverlies minimaliseren en klanten terugwinnen", zegt Martin Hucker, Country Manager Europa bij Tealeaf. "Door de bezoekersgegevens zowel kwalitatief als kwantitatief te analyseren, is het voor Roompot gemakkelijker om te beoordelen wat eventuele verbeteringen aan de site kunnen opleveren."

Over Roompot Vakanties
"De Roompot" is een begrip, welke niet meer weg te denken is uit de toeristische recreatieve branche. Het dankt zijn naam aan de stroomgeul en de zandbank in de monding van de Oosterschelde: "De Roompot".De geschiedenis van Roompot Vakanties is er à©à©n die gekenmerkt wordt door groei. Wat ooit begon als een bescheiden familiecamping in Kamperland is inmiddels uitgegroeid tot à©à©n van de grootste aanbieders van kampeer- en bungalowvakanties in Nederland. Op dit moment biedt Roompot Vakanties alleen in Nederland en Duitsland al meer dan 100 campings en vakantieparken aan. Door recente overnames, nieuw te ontwikkelen parken en het vorig jaar gelanceerde label "Roompot Reizen", blijft Roompot inzetten op groei. Doel is dat de gast voor elk vakantiemoment en elke vakantiewens terecht kan bij de "grootgrutter in vakanties". Voor meer informatie zie: www.roompot.nl.

Over Tealeaf
Tealeaf biedt oplossingen voor het beheer van online klantenervaringen. Het bedrijf is de onbetwiste leider op het gebied van klantgedragsanalyse. De CEM-oplossingen van Tealeaf omvatten software voor het analyseren van klantengedrag en software voor het optimaliseren van klantenservice. Bedrijven voor wie de klantervaring een eerste prioriteit is, kunnen met deze oplossingen een ongekend niveau van bedrijfsbreed inzicht verwerven in de unieke online interacties van elke gebruiker en hun websites zodoende voortdurend analyseren en optimaliseren. Managers die verantwoordelijk zijn voor internetactiviteiten, van e-commerce tot ICT, online klantenservice en de naleving van de wet- en regelgeving maken gebruik van de oplossingen van Tealeaf om binnen alle gelederen van hun organisatie, expertise op het gebied van het beheer van klantenervaringen op te bouwen. Het hoofdkantoor van het in 1999 opgerichte, niet-beursgenoteerde Tealeaf is in San Francisco. Voor meer informatie zie: www.tealeaf.com.

Contactpersoon voor de pers:

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
[email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular