Social Media Reporters kiezen voor inhoudelijke aanpak



Persbericht

Geen evenement kan meer zonder verslag op sociale medianetwerken. Toch blijven veel postings beperkt tot algemene foto’s en losse berichten die nauwelijks recht doen aan de inhoud van het evenement. Social Media Reporters van Westmedia kiezen voor een andere aanpak: strategische multimediale verslaggeving.

De kracht van effectieve social media reporting ligt in het leveren van de ultieme multimediamix: Een doeltreffende videoquote, een langere video, foto of een tekstbericht: de combinatie maakt de verslaggeving gevarieerd en effectiefSocial Media Reporters ‘tweeten’ en ‘posten’ de berichten via de juiste kanalen en leveren beeldmateriaal aan media en persbureau’s.

Waard om te delen

De planmatige aanpak zorgt ervoor dat relevante informatie wordt gecommuniceerd die het waard is om te delen. Door gebruik te maken van slimme en herkenbare vormgeving blijven de berichten voorzien van de juiste context.

Social Media Reporters werken vooraf een effectieve strategie uit om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken en maken waar nodig event-specifieke social media accounts aan. Hierdoor zijn de video’s, foto’s, infographics en documenten van het evenement ook op lange termijn vindbaar in online archieven.

Meetbaar

Clicks, likes en retweets zijn goed meetbaar. Social Media Reporters kan zowel tijdens als na het evenement een overzicht geven van het bereik.

Westmedia Productions in Utrecht is gespecialiseerd in journalistieke videoproducties en werkt samen met MultiMediaMakers in Perth (West-Australië). Beiden bedrijven hebben hebben jarenlange ervaring in de online- en televisiejournalistiek en gebruiken deze kennis voor voor effectieve social media reporting.

Meer informatie:

www.socialmediareporters.nl

www.westmedia.nl

Voor meer informatie: Westmedia Productions, Jeroen Westerbeek / Klaartje Snoeren, 030-2040220

Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform



Comments are closed.