Studentstock.nl laat werkgevers solliciteren bij studenten



Amsterdam, 12 juni 2008 -  Met Jort Kelder in de digitale hoofdrol wordt vandaag op het congres Generatie Y@work de website www.studentstock.nl gelanceerd. Op Studentstock.nl solliciteren werkgevers bij HBO/WO studenten die toe zijn aan hun afstudeerstage of eerste baan. Studenten etaleren hun talenten met behulp van een videopresentatie en een persoonlijk profiel. Voor een scherp tarief kunnen werkgevers een profiel downloaden en direct contact opnemen met de student. Zo besparen werkgevers fors op hun HRM- en advertentiekosten. Het tarief hangt af van de populariteit van de student. Een percentage van de vergoeding gaat rechtstreeks naar de betreffende student. Momenteel telt Studentstock.nl al ruim 100 profielen en 40 geïnteresseerde bedrijven. Doelstelling is om voor oktober 2008 minimaal 500 studenten te presenteren. 

90% haakt na 1 jaar af

 

“Uit recent onderzoek blijkt dat 90% van de studenten hun eerste baan na 1 jaar al weer opzeggen”, aldus Geertje Dam, initiatiefneemster van Studentstock.nl. “Studenten hebben weinig tot geen zicht op hun eigen marktwaarde en maken daardoor geen goede, weloverwogen keuze bij het kiezen van hun eerste werkgever.” Op Studentstock.nl laat een student letterlijk zien wat hij waard is. Een student toont in een videopitch zijn talenten en maakt een persoonlijkheidstest. Zo ontstaat er een volledig profiel van de student. Werkgevers kunnen interessante profielen tegen een aantrekkelijke vergoeding downloaden en daarna direct contact opnemen met de student. “Deze vergoeding is maar een fractie van de gebruikelijke tarieven in de branche en hangt af van de populariteit van de student. Zo krijgt de student een uitstekend inzicht in zijn marktwaarde”, stelt Dam.

 

Online handelshuis van talent

 

Studentstock.nl toont op de homepage een ranking van de meest populaire studenten. Werkgevers zien zo in één oogopslag de meeste gewilde studenten en kunnen direct hun interesse tonen. Daarnaast kunnen zij ook op basis van persoonlijke eigenschappen bepaalde selecties maken. Zo ontstaat er een online handelshuis van talent. Als een student meerdere uitnodigingen ontvangt kan hij onder leiding van deskundige zaakwaarnemers een weloverwogen keuze maken. “Studenten zijn bijzonder positief over de werking van Studentstock.nl”, vervolgt Dam. “Ze erkennen het probleem en zijn enthousiast over de vernieuwende middelen die Studentstock.nl hen biedt. Wij zien dat terug in de toenemende interesse van studenten om zich te profileren op Studentstock.nl”.

 

Over Studentstock.nl

 

Studentstock is een online handelshuis waar talentvolle studenten zich op een unieke manier presenteren en bij het ‘sluiten van de markt' precies weten wat hun marktwaarde is. De missie van Studentstock is de arbeidsmarkt transparant maken en ervoor zorgen dat studenten inzicht krijgen in hun marktwaarde. Studentstock bemiddelt niet tussen bedrijven en studenten en heeft geen vacatures. Studentstock werkt ondermeer samen met GITP, Nyenrode Business Universiteit en Rijksuniversiteit Groningen.

 

 


Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hans van der Mey, Communicatie Studentstock.nl, telefoon 06 – 12 868 726, e-mail pers@studentstock.nl.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: