Succesvol eerste halfjaar voor SAP-dienstverlener myBrand



Teruglopende IT-bestedingen ruimschoots goedgemaakt door nieuwe klanten

Geertruidenberg, 31 augustus 2009 SAP-dienstverlener myBrand heeft een succesvol halfjaar achter de rug. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de omzet met meer dan 20 procent gegroeid. Door de economische tegenwind lopen de IT-bestedingen van klanten weliswaar terug, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door nieuwe klanten. Na eerder dit jaar een nieuwe vestiging in Oestgeest te hebben geopend verwacht myBrand in de loop van 2010 een derde vestiging te openen in het oosten van Nederland.

Bart Oomen, algemeen directeur van myBrand: â€Å“We zien dat klanten vanwege de recessie minder uitgeven, maar doordat we meer klanten hebben gekregen is onze omzet met een gezonde 20 procent gestegen. Dankzij onze aanpak hebben we ondanks de economische tegenwind meer klanten kunnen werven. myBrand werkt uitsluitend met senior mensen. Dat is in onze branche ongebruikelijk, maar de wat hogere tarieven worden ruimschoots gecompenseerd doordat zij veel sneller tot een goed resultaat komen. Wij richten ons op langetermijnrelaties met klanten en medewerkers. Op kwaliteitsgronden hebben we sinds de start van myBrand, vijf jaar geleden, dan ook nog nooit een klant verloren.

myBrand heeft de ambitie om tot de top drie SAP-dienstverleners van Nederland te behoren. Het bedrijf startte eind 2004 in het zuiden van het land en telt nu ruim 140 medewerkers in twee vestigingen, Geertruidenberg en Oegstgeest. Oomen verwacht de komende tijd in een flink tempo te blijven groeien, door de recessie gaat het weliswaar wat minder hard dan in voorgaande jaren: â€Å“Klanten beslissen later over investeringen, maar de toename van onze omzet en medewerkers blijft. Voor 2009 verwacht ik een omzet van ruim 18 miljoen euro en een gezonde rendementsontwikkeling. Wat 2010 ons zal brengen kan ik moeilijk inschatten, maar wij gaan zeker uit van een verdere groei. De komende jaren blijft de focus op Nederland liggen.

Oomen ziet dat de aanpak van myBrand navolging vindt bij de concurrentie, maar hij is niet bang dat dat over de hele linie zal gebeuren: â€Å“Onze werknemers hebben 70 procent van het bedrijf zelf in handen. Daardoor ontstaat een andere binding en een andere omgang met het bedrijf, wat zich weer vertaalt in meer commitment en betrokkenheid naar de klant. Dit zullen andere bedrijven niet snel kunnen of willen overnemen. Onze aanpak is erg aantrekkelijk gebleken voor de werknemers en heeft gezorgd voor een voor onze branche ongekend laag verloop van 2 procent. Dat betekent bovendien dat we onze kennis goed kunnen borgen.

Over myBrand
myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, support en exploitatie. De integrale SAP-dienstverlener combineert een brede kennis van zaken met een pragmatische aanpak en veel ervaring en richt zich vooral op middelgrote bedrijven. myBrand werd opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg en Oegstgeest. Er werken ruim 140 mensen.

Voor meer informatie: www.mybrand.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie of hoge resolutiemateriaal kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen:

myBrand
Bart Oomen
Tel. +31 (0)162 571 535
info@mybrand.nl

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
nandab@communicationforce.com

Website: http://www.mybrand.nl



, , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: