Succesvolle Nederlandse vormgeving in Beurs van Berlage



Van donderdag 14 juli t/m zondag 21 augustus 2005 is in de Beurs van Berlage in Amsterdam de reizende tentoonstelling 'The foreign affairs of Dutch' design te zien. Deze Engelstalige expositie laat het internationale succes zien van de hedendaagse Nederlandse grafische vormgeving, mode, productvormgeving, interieur- en meubelontwerp.

Zowel het Nederlandse publiek als buitenlandse toeristen krijgen deze zomer een unieke kans om kennis te maken met het internationale werk van Nederlandse ontwerpers. Speciaal voor deze gelegenheid is de tentoonstelling uitgebreid met originele en unieke objecten.

Van alle markten thuis
`The foreign affairs of Dutch design' toont ruim 90 succesvolle ontwerpen die de laatste jaren zijn gemaakt door Nederlandse vormgevers voor internationale markten en buitenlandse opdrachtgevers. Zo zijn er naast de Senseo van Waac's in opdracht van Philips, een 5 meter lange bank bekleed door Hella Jongerius, Puma-schoenen door Alexander van Slobbe, Harry Potter -filmkostuums van Jany Temime, het computer spel Killzone dat Guerrilla Games voor Sony ontwikkelde en Marlies Dekker's lingerieset te zien. Van Dick Bruna worden de ontwerpen voor postzegels in opdracht van de Japanse
post getoond, staat de kinderwagen Bugaboo van Barenbrug & Zanen opgesteld en is het Amsterdamse loungeconcept Supperclub ontworpen door Concrete, ook in de tentoonstelling te bezichtigen.

Frisse nieuwe concepten
'The foreign affairs of Dutch design' laat zien dat Nederlandse vormgeving niet alleen een culturele waarde heeft maar ook bijdraagt aan de kwaliteit en de winstgevendheid van ondernemingen en andere organisaties. Van postzegels tot lingerie; Nederlandse vormgevers zijn er succesvol mee over de hele wereld.

bron:Onderneming&kunst Amsterdam



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: