Dynamisch tekstadvertenties genereren met behulp van Toading is, na de succesvolle introductie voor Google Adwords in 2005, nu ook mogelijk voor Yahoo! Search Marketing (voorheen Overture). Yahoo! is pionier op het gebied van zoekmachine marketing en één van de grootste spelers in de branche.

Met de toevoeging van Yahoo! Search Marketing biedt Toading vrijwel complete dekking op zoekmachines. “Onze ambitie is om de inzet van Toading snel uit te breiden naar grote online markten, zoals de VS,” aldus Mathijs van Abbe, directeur van Toading, “een complete dekking is dan een must.”

Joost Hagesteijn, Sales Director Yahoo! Search Marketing Nederland is erg enthousiast: ”Wij verwachten dat de samenwerking ook op de langere termijn voor beide partijen zijn vruchten zal afwerpen in deze sterk ontwikkelende markt.”

Van Abbe: “De inzet van Toading is met name interessant voor organisaties met een groot en frequent muterend aanbod. De techniek zorgt ervoor dat de consument, bij het zoeken naar een specifiek product, een advertentie voor ogen krijgt waarin de relevante informatie is gesynchroniseerd met het actuele aanbod op de site.” Een zoekopdracht als “ticket London Amsterdam” levert dankzij Toading een advertentie op met de actuele vluchtprijs van Londen naar Amsterdam. Deze advertentie linkt vervolgens direct door naar de pagina waar de vlucht geboekt kan worden. Dit bespaart veel tijd, verlaagt de (klik)kosten en verhoogt de conversie ratio.

“Omdat Toading werkt met een fixed licentie prijs wordt het inzetten van de techniek interessanter naarmate de beschikbare online budgetten groter zijn,” legt Van Abbe uit.

Europa’s grootste verhuurder van vakantiewoningen, Interhome, heeft het gebruik van Toading met Google Adwords inmiddels uitgebreid tot vier Europese markten. In Nederland, België, Italië en Groot Brittannië is nu het gehele aanbod van Interhome ontsloten via Google Adwords. Voor Nederland en Groot-Brittannië is de service eveneens via Yahoo! Search Marketing beschikbaar en de verwachting is dat andere Interhome vestigingen in Europa snel zullen volgen.

Jan Ottens, directeur Interhome Nederland: “De prijs per klik voor algemene zoektermen werd onverantwoord hoog, dus wij hebben echt een bewuste keuze gemaakt voor het verhogen van de effectiviteit en relevantie.  Met Toading verdiepen we onze campagne naar regio en plaatsniveau, waardoor de relevantie voor degene die zoekt hoger wordt. Dit leidt uiteindelijk, zo heeft Toading bewezen, ook tot een hogere conversie.”

Ook KLM heeft groen licht gegeven voor het uitbreiden van de inzet van Toading. De resultaten van een intensieve pilot campagne in Noorwegen, weliswaar een relatief kleine markt voor KLM, waren dermate veelbelovend dat de techniek nu ook wordt ingezet voor de belangrijkste vluchtbestemmingen vanuit Groot-Brittannië.

De Toading techniek is niet alleen interessant voor bedrijven in de reisbranche. Elk bedrijf met een groot en vaak wisselend aanbod kan door middel van Toading veel gerichter en dus effectiever zijn producten aanbieden. Informatieconcern VNU BP heeft bijvoorbeeld via Toading haar online vacature aanbod van Intermediair ontsloten. Ook zijn er op dit moment gesprekken gaande met diverse prominente partijen in de consumenten elektronicabranche.

bron:Toading