TomTom winnaar van de NIMA Marketing Jaarprijs 2005



TomTom heeft op 17 november jl. tijdens het NIMA Societal Event bij Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk de NIMA Marketing Jaarprijs 2005 gewonnen. De jury is van mening dat TomTom een voorbeeldcase van innovatieve marketing is. Het bereikbaar maken van gebruiksvriendelijke navigatiesoftware voor iedereen. Wereldwijde marketingcampagnes en de explosieve groei tillen TomTom in het marktleiderschap.

Alexander Ribbink, Chief Operating Officer bij TomTom, nam de prijs in ontvangst van Alfred Levi, voorzitter NIMA en tevens juryvoorzitter. De prijs wordt jaarlijks
uitgereikt aan de organisatie die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd op
marketinggebied. Naast TomTom bestond de top-3 uit Becel pro.activ en Route Mobiel. Andere genomineerde organisaties waren Dirk van den Broek, Hi, Jumbo, LINDA., Marktplaats, Postbank en Suit Supply.

TomTom
TomTom heeft zich in een vroeg stadium gericht op de markt voor persoonlijke navigatie, waardoor er een sterk merk is ontstaan dat synoniem staat voor hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Navigatiesoftware van TomTom is toegankelijk, aantrekkelijk en vooral bereikbaar voor de massa. Een succesvol marketingbeleid ligt ten grondslag aan de innovatieve en kwalitatief hoogwaardige producten. Ondanks het grote succes, blijft TomTom steeds op zoek naar nieuwe manieren om reizende mensen te helpen hun bestemming zo snel, veilig en gemakkelijk mogelijk te bereiken.

'Close call'
Tijdens de jurybijeenkomst was sprake van een 'close call' tussen TomTom, Becel pro.active en Route Mobiel, die respectievelijk op de eerste, tweede en derde plaats eindigden. Strategisch partnership met de Nederlandse Hartstichting en zorgverzekeraar VGZ is voor Becel een gezonde marketingvorm gebleken. Op adequate wijze inleven in sociale trends en maatschappelijke behoeften maakt dat Becel als merk overeind is gebleven in de prijzenoorlog. De jury vindt Becel pro.activ een bijzondere marketingcase waarbij effectief en meetbaar wordt ingespeeld op de huidige maatschappelijke trend van gezond leven. De mobiele nieuwkomer Route Mobiel heeft een enorme impact gehad in een markt van 60 jaar monopoly. Met een relatief bescheiden marketingbudget is alles uit de kast gehaald om de Goliath te bevechten. Er is een gerichte keuze gemaakt in pechhulpverlening voor een duidelijke doelgroep.

bron:NIMA



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: