Vrijdag valt bij zeven miljoen huishoudens in Nederland de uitgave 'Er is Post' van TPG Post in de brievenbus. TPG Post wil op deze wijze haar klanten informeren over nieuwe ontwikkelingen op de postmarkt. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders openstaan voor een dergelijke wijze van communiceren door TPG Post. De postmarkt is volop in beweging: liberalisering van de postmarkt in Nederland en andere Europese landen, de toetreding van concurrenten en de opkomst van nieuwe media. TPG Post vindt het belangrijk om al haar klanten regelmatig over deze veranderingen inhoudelijk te informeren.
Nederlanders staan positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens.TPG heeft toegezegd de JA/NEE stickers over ongevraagd drukwerk te respecteren. Het overgrote merendeel van de deelnemers aan de test (75 procent) gaf aan het te waarderen om op deze wijze periodiek geïnformeerd te worden. Daarnaast gaf men ook aan vooral geïnteresseerd te zijn in informatie over de kwaliteit van postbezorging van TPG Post, in nieuwe producten en diensten en in informatie over vestigingen.

Volgens Harry Koorstra, managing director van TPG Post, ligt communicatie op deze wijze met zeven miljoen huishoudens voor de hand. 'Er gebeurt momenteel ontzettend veel op ons terrein en in onze markten. We zouden massamediale campagnes kunnen inzetten om onze klanten te informeren over alle ontwikkelingen en veranderingen. Dat is enerzijds een  zeer kostbare oplossing. Anderzijds is de effectiviteit van communicatie via post erg hoog. Bovendien is post nu eenmaal iets waar we goed in zijn.'
Over TPG Post
TPG Post verwerkt dagelijks 17 miljoen poststukken met meer dan 7 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TPG Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TPG Post heeft bijna 60.000 mensen in dienst. De omzet in 2005 bedroeg 3.900 miljoen euro.

bron:TPG post