“U krijgt nooit een tweede kans voor een goede eerste indruk met uw huis…”



Door de kredietcrisis en daarbij behorende stagnerende huizenmarkt krijgen verkopers steeds meer het besef dat ze meer moeite moeten doen om hun huis te verkopen. Was het in het verleden voldoende om een advertentie met een foto in de krant te plaatsen, tegenwoordig is daar veel meer voor nodig.

De eerste indruk en dus de eerste selectie maken potentiële kopers tegenwoordig op internet. Echter hier stokt al vaak het verkoopproces. Foto's worden meestal gemaakt tijdens het bezoek wat de makelaar aan het pand brengt en in de situatie hoe het op dat moment is. Omdat dit zo belangrijk is voor de presentatie op internet dient hier veel meer aandacht aan te worden besteed. Om een huis te verkopen is eerst verkoopstyling nodig voordat de makelaar langs komt. “Verkoopstyling is het verkoopklaar maken van een woning met als doel een snellere verkoop te realiseren tegen de hoogst haalbare prijs”.

Bij een verkoopstyling wordt het persoonlijke karakter uit de woning gehaald en het huis wordt in feite gestyld zoals je een hotelkamer aantreft. In Amerika is dit fenomeen al heel normaal en wordt in 95% van de gevallen “Home Staging” (verkoopstyling) toegepast voordat de woning in de verkoop gaat.

Uit onderzoek van de CNVV (Centraal Netwerk Voor Verkoopstylisten) is gebleken dat van de woningen die worden gerestyled vóór het verkoopproces 36% binnen 42 dagen wordt verkocht. In de overige gevallen duurt het langer door een te hoge vraagprijs, verkeerde ligging van het pand of een slechte onderhoudsstaat.

Belangrijk is wel om in zee te gaan met stylisten die het zogenaamd “Hands On” concept hanteren. Dit principe kenmerkt zicht doordat de stylisten zelf de handen uit de mouwen steken en niet de verkoper opzadelen met een lijst met adviezen.

Zie voor meer informatie www.mijnhuisenik.com en www.cnvv.nl

Website: http://www.mijnhuisenik.com

Bron: EMEA Persberichten



,

Comments are closed.