Uitzendbureau op één vierkante meter



In vier gemeenten is Tempo-Team een pilot gestart met de digitale
kiosk, een nieuwe technologische innovatie waarbij flexwerkers zich via
de kiosk, voorzien van een webcam, telefoon en scanner kunnen
inschrijven. Een perfecte oplossing voor regio's waar Tempo-Team niet
met een uitzendbureau gevestigd is. w is het eerste
uitzendbureau dat de mens en techniek op deze wijze combineert zonder
het persoonlijke contact met de doelgroep te verliezen.  

 
Face to face  
Het concept in een notendop: in een viertal gemeenten staat momenteel
een kiosk met een beeldscherm dat tevens touchscreen is, waarop de
flexwerker zijn keuzes kan intoetsen. Desgevraagd krijgt hij een
overzicht van de vacatures in de regio en als hij doorklikt een
toelichting. Iemand die zich daadwerkelijk wil inschrijven, ziet
zichzelf terug op het beeldscherm. Vervolgt hij de inschrijfroute, dan
komt ook het gezicht van de intercedente in beeld. Zo kunnen ze face to
face een intakegesprek voeren. Tot slot legt de kandidaat zijn cv en
identiteitspapieren in een speciale la, waarna deze worden gescand,
verzonden naar en binnengehaald door de intercedente op het
uitzendbureau. Feitelijk heeft de kiosk alle mogelijkheden van een
uitzendbureau, maar dan op één vierkante meter.   
 
@Office  
Door de flexibele inzetbaarheid van de kiosk kan Tempo-Team snel
inspelen op conjunctuurwisselingen. Deze ontwikkeling ligt in lijn met
een eerder initiatief van Tempo-Team waarbij het uitzendbureau werft,
selecteert en acquisitie pleegt, zonder de muren van een vestiging. Zo
startte Tempo-Team in 2002 als eerste met @Office-vestigingen;
intercedenten, zonder vaste standplaats, die gewapend met laptop,
telefoon en auto de markt bewerken. De digitale kiosk is een
waardevolle aanvulling op de @office-vestigingen omdat werkzoekenden
zich er, zonder afspraak, snel en op een zelf gekozen tijdstip kunnen
inschrijven. Intercedent 'achter' de kiosk is Stephanie Matualatupauw:
'Vanaf de vestiging heb ik via de webcam contact met de mensen die zich
melden bij de kiosk. Dat kunnen mensen zijn die werk zoeken maar ook
bedrijven die een vacature willen uitzetten. Daarnaast ben ik een soort
vraagbaak voor de intercedenten van @Office. Zij zijn de hele dag op
pad en kunnen met hun vragen bij mij terecht. Die combinatie is erg
effectief; als iemand zich in Nunspeet inschrijft voor een functie die
een van de collega's van @office net heeft meegekregen, dan is de match
snel gemaakt.  
 
Branchegericht  
Blijken de kiosken succesvol, dan worden ze in meer gemeentes ingezet.
'In de toekomst kunnen we ze inzetten om doelgerichter per branche te
werven - we zijn tenslotte in specialist in zeven branches', aldus
Harry Hofstee, projectleider. 'Voor horecapersoneel zouden we dan
bijvoorbeeld een kiosk op de hotelschool kunnen plaatsen.' De kleinere
gemeenten juichen het initiatief toe en zien in deze ontwikkeling een
mogelijkheid om diensten voor hun gemeente te behouden. Met name
kleinere gemeenten constateren dat steeds meer service uit hun gemeente
verdwijnt. Hofstee: 'Tempo-Team wil het liefst in elke plaats met een
distributiepunt actief zijn om zo dicht op de doelgroep te kunnen
opereren. De kiosk is een flexibele en relatief goedkope oplossing en
kan aanvullend op het bestaande vestigingennetwerk worden ingezet'

Bron: Tempo-Team



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: