UNISERV in Gartners Magic Quadrant voor Data Quality Tools 2010



(EMEA Persberichten) • Hernieuwde positionering in het Magic Quadrant van Gartner bevestigt het hoge niveau van de datakwaliteitsoplossingen van Uniserv
• Uniserv is expert op het gebied van datakwaliteit voor zakelijke data, zowel voor klantgegevens als overige data
• Uniserv SAP Competence Center vertoont sterke groei

Pforzheim, 12 augustus 2010 - Uniserv GmbH uit Pforzheim is opgenomen in Gartners Magic Quadrant for Data Quality Tools 2010*. Deze notering door onderzoeksbureau Gartner is gebaseerd op de complete bedrijfsvisie van Uniserv en het vermogen van het bedrijf om deze visie te implementeren. Dertien wereldwijde leveranciers van datakwaliteitsoplossingen werden aan de hand van deze twee criteria in het Magic Quadrant for Data Quality Tools 2010 getoetst.

"Wij zijn erg blij dat we opnieuw zijn opgenomen in Gartners Magic Quadrant voor Data Quality Tools. Dit laat zien dat we onze klanten complete oplossingen kunnen aanbieden op alle terreinen van datakwaliteit. Dit geldt zowel voor on-premise oplossingen als voor on-demand diensten, zoals SaaS (Software as a Service). Wij focussen ons zowel op klantgegevens als op andere data, bijvoorbeeld artikelgegevens en financiële gegevens. Het aantal implementatieprojecten neemt toe, vooral in omgevingen waarbij het niet gaat om klantgegevens", vertelt Roland Pfeiffer, CEO Uniserv GmbH. Gartner meldt dat Uniserv de grootste Europese leverancier is op het gebied van datakwaliteit. Uniserv heeft de breedste expertise op dit gebied is al ruim 40 jaar actief in deze markt.

Gartner bevestigt de leidende positie van Uniserv in zijn Magic Quadrant voor Data Quality Tools 2010. Vooral de goede prestaties van de on-premise oplossingen, de toenemende vraag naar het on-demand aanbod en de eenvoudige integratie met alle relevante CRM-systemen, waaronder Microsoft Dynamics, SAP, Siebel, PeopleSoft, Salesforce.com en Update, worden door Gartner benadrukt. Bovendien geeft Gartners analyse aan dat Uniserv zich steeds meer als deskundige sparringpartner opstelt om projecten op het gebied van datakwaliteit te realiseren en te implementeren. Met een uitgebreid productaanbod en ruime ervaring kan Uniserv alle kwesties rondom datakwaliteit aanpakken. "Wij houden ons niet uitsluitend bezig met een goede integratie van de Uniserv datakwaliteitsoplossingen in een applicatie-omgeving zoals CRM, MDM, BI, ERP, data warehousing of compliance. Gebruikers kunnen ook op ons vertrouwen voor deskundige adviezen. Deze adviezen worden precies afgestemd op de specifieke behoeften op het gebied van de bedrijfsprocessen en de data", zegt Ulrich Sohn, Sales Director Uniserv GmbH.

Daarnaast wordt Uniservs SAP DQ Competence Center door Gartner op een positieve manier genoemd in het Magic Quadrant voor Data Quality Tools 2010. Gartner benadrukt de snelle groei van dit bedrijfsonderdeel sinds de oprichting in 2009. "Met onze ruime ervaring in datakwaliteit, vooral in SAP-omgevingen, combineren wij de voordelen van onze positie als productleverancier met de voordelen van een ervaren consultancy-organisatie. Wij kunnen SAP-gebruikers maatwerkoplossingen aanbieden die naadloos aansluiten op hun ERP- of CRM-processen, dankzij de synergie die mogelijk is met ons Competence Center", vertelt Georg Seitz manager Uniserv SAP DQ Competence Center. "Uit onderzoek blijkt dat er in de SAP-markt steeds meer aandacht is voor het belang van goede datakwaliteit. Wij bieden IT-professionals en eindgebruikers zowel solide concepten als complete implementaties."

* Gartner ´Magic Quadrant for Data Quality Tools' door Ted Friedman en Andreas Bitterer, 25 juni 2010

Over het Magic Quadrant
Het copyright van het Magic Quadrant rust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt op een specifiek moment en voor een specifieke periode. Het geeft de analyse van Gartner weer hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar presteren. Hiervoor gebruikt Gartner zelf omschreven criteria voor de betreffende markt. Gartner doet geen aanbevelingen voor de leveranciers, producten of diensten die in het Magic Quadrant zijn opgenomen. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen leveranciers te kiezen die in het ´Leiders'-kwadrant staan. Het Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als onderzoekstool en niet als specifieke leidraad. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, over het onderzoek, handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Uniserv
Uniserv GmbH is een toonaangevende Europese aanbieder van Data Quality Solutions: internationaal inzetbare software en services voor de kwaliteitsbewaking van klantgegevens bij Business Intelligence, CRM, Data Warehousing, eBusiness en Direct en Database Marketing. Met wereldwijd meer dan 3.300 installaties ondersteunt Uniserv 850 tevreden klanten bij het optimaliseren van de Single View of Customer in hun klantendatabase. Uniserv is opgenomen in Gartner's Magic Quadrant for Data Quality Tools 2010.

Uniserv, opgericht in 1969, telt ruim 110 medewerkers. Vanuit het hoofdkantoor in Pforzheim en de vestiging in Parijs bedienen zij gerenommeerde klanten uit uiteenlopende branches, zoals ADAC, Allianz, BMW, Bertelsmann, Commerzbank, DBV Winterthur, Deutsche Bank, Deutsche Börse Group, France Telecom, Greenpeace, GEZ, Heineken, Johnson & Johnson, Nestlé, Otto, Payback, PSA Peugeot Citroën, T-Mobile, Time Life en Union Investment. Voor meer informatie: www.uniserv.com/nl.

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 - 5656850
carolineb@communicationforce.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: