Vinamis gaat middels wijnproeverijen een bijdrage leveren aan het verenigingsleven. Indien een vereniging Vinamis een proeverij laat verzorgen ontvangen zij een percentage van de omzet over de wijn die verkocht gaat worden aan hun leden. ?Volgende maand al zal de eerste proeverij plaats vinden op een hockeyvereniging die de opbrengst zal gaan aanwenden voor hun nieuwe kunstgras veld. Inmiddels hebben ook andere verenigingen belangstelling voor de proeverijen van Vinamis.

Vinamis organiseerd met regelmaat proeverijen voor hun vaste klantenkring en in opdracht van bedrijven.  Vinamis werd in 2004 opgericht door Jan Rene van Wessel en Richard Bruijne. Volgens een onlangs  verschenen artikel in de pers is Vinamis dit jaar een van de snelst groeiende wijbedrijven van Nederland.  Volgens Richard Bruijne zit het succes ?in de kwaliteit van de wijn en natuurlijk ook de prijs. Vinamis heeft geen winkel en we doen alles zelf, ook de marketing. Onlangs roemde een gerenomeerd marketingbedrijf onze slogan  'Betere wijn voor weinig'. Een veel groter compliment kun je niet krijgen voor een zelfbedachte slogan.  Omdat we nu nog vooral lokaal opereren (het Gooi) zullen wij eind dit jaar een door ons zelf  ntwikkeld ?marketingplan lanceren wat ons landelijk op de kaart zal zetten.

bron:Vinamis