Virale marketingactie MegaJobs is een overrompelend succes



Al meer dan 100.000 deelnemers in enkele dagen tijd

BAARN, 20050228 -- Bijna iedere werknemer in Nederland herkent zich wel
enigszins in de hoofdpersoon van het in opdracht van vacaturesite
MegaJobs ontwikkelde computerspel "Gooi je collega van het dak af!". De
hoofdpersoon is de pesterijen door zijn irritante collega meer dan beu
en besluit definitief van deze collega af te willen. Hij kiest daarvoor
een wel erg drastische methode, maar weet zich aan het slot
gerustgesteld door de mededeling dat hij bij MegaJobs een nieuwe
collega kan vinden (voor het spel, zie game.megajobs.nl).

MegaJobs, inmiddels Nederlands grootste vacaturesite, zocht naar een
ludieke manier om zichzelf onder de aandacht van de Nederlandse
werknemer te brengen. Met het aantrekken der economie, blijken weer
meer mensen een volgende loopbaanstap te overwegen. Het Baarnse bedrijf
YellowMind kreeg daarom opdracht om MegaJobs' blijde boodschap onder
veel mensen te verbreiden. Het stelde voor hiertoe zgn. virale
marketing te benutten, een methodiek waarbij mensen geprikkeld worden
om een boodschap aan vele anderen door te zenden (en die op hun
beurt...), in ruil voor cadeaus of een leuke ervaring. In dit geval
ontwikkelde men een spel, waarbij de combinatie van herkenbare
werksituatie, kwinkslag, cartooneske vorm en pakkende muziek, besloten
door een wel heel aparte 'uitsmijter', zeker een leuke interactieve
ervaring belooft. Dat MegaJobs bovendien de deelnemers nog prijzen in
het vooruitzicht stelt, verklaart dan helemaal waarom het spel, op twee
verschillende punten gestart, inmiddels werd doorgezonden aan en
gespeeld werd door meer dan 100.000 mensen!

Met inzet van het wapen van de virale marketing heeft MegaJobs wederom
haar innovatieve gezicht getoond. Werd MegaJobs, gemeten in aantal
vacatures, al binnen enkele maanden na haar start de grootste
vacaturebank van Nederland, dan maakt zij nu ook qua bezoekersaantal
deel uit van de kopgroep van vacaturesites. Met de inzet van deze zgn.
'branded viral' bevestigt het bedrijf niet enkel zijn reputatie van
innovator in de vacaturemarkt. MegaJobs blijkt óók waar het om
toepassing van nieuwe marketingtechnieken gaat, voorop te lopen.
Directeur Arjan van 't Hof meldt dan ook, niet zonder trots: "Wij
genieten er telkens enorm van om de markt en onze concullega's te
verrassen, maar het succes van deze actie heeft -eerlijk gezegd- ook
onszelf behoorlijk verrast". Van 't Hof meldt verder dat het bedrijf
beziet in hoeverre virale marketing vaker ingezet kan worden om de
Nederlandse werknemer de weg te wijzen naar de vernieuwende site.

Bron: MegaJobs BV



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: