Voorraadbeheer optimaliseren met de Voorraadscorecard van AccountView



(Persbericht) Groothandels maken cash vrij en besparen kosten, terwijl ze klanten beter van dienst zijn

Amsterdam, 11 oktober 2011 Als onderdeel van zijn oplossingen voor de groothandel introduceert AccountView, onderdeel van Visma SA, vandaag de Voorraadscorecard. Met deze oplossing kunnen groothandels op hun voorraadkosten besparen en tegelijkertijd hun leverbetrouwbaarheid verhogen. Ze hebben inzicht in de kosten en opbrengsten van hun voorraad en zijn in staat te bepalen welke artikelen en hoeveelheden ze beschikbaar moeten hebben om hun klanten optimaal te bedienen. De Voorraadscorecard is in samenspraak met expert in supply chain management en voorraadbeheer Paul Durlinger tot stand gekomen en geeft inzicht in de belangrijkste KPI‘s voor de voorraadhoudende groothandel. De Voorraadscorecard is onderdeel van AccountView‘s totaaloplossing ´voorraadbeheer‘.

AccountView biedt oplossingen waarmee groothandels hun logistieke en financiële processen kunnen integreren, stroomlijnen en sturen. De Voorraadscorecard vormt een waardevolle aanvulling op het gebied van voorraadbeheer. Veel groothandels worstelen met hun voorraadbeheer. Onder meer onder druk van de toegenomen concurrentie en de kortere levenscycli van producten breiden ze hun assortiment en voorraden uit. Daarbij stellen ze vaak de klantvraag centraal en is er onvoldoende aandacht voor de kostenkant van de voorraad. Toch bedragen de kosten voor kapitaal, ruimte en afhandeling gemiddeld maar liefst 25% van de inkoopkosten.

De Voorraadscorecard biedt inzicht in zes prestatie-indicatoren: voorraadhoogte, omzet, omloopsnelheid, leverbetrouwbaarheid van leveranciers, leverbetrouwbaarheid naar klanten en het aantal keren dat niet uit voorraad geleverd kon worden. Aan de hand van deze indicatoren zijn groothandels in staat hun voorraadprocessen te bewaken en proactief te beheren. Dit kan een forse verbetering van de resultaten opleveren. Door bijvoorbeeld de waarde van de voorraad met € 100.000 terug te brengen, beschikt een groothandel niet alleen direct over een ton aan extra cash, maar bespaart het bedrijf ook jaarlijks € 25.000 op de voorraadkosten. De voorraadbeheeroplossing wordt bij voorraadhoudende groothandels ingericht op basis van een analyse van hun assortiment, voorraad, klanten en leveranciers. Een gespecialiseerde partner van AccountView voert deze analyse uit. Door de analyse wordt voor de groothandel inzichtelijk hoeveel geld met actief voorraadbeheer te besparen is. Deze besparing wordt gerealiseerd door voorraadbeheer als een continu proces in te zetten waarbij de software, advies maar ook opleiding centraal staan.

De kennis en ervaring van expert Paul Durlinger vormden de uitgangspunten bij de ontwikkeling van de Voorraadscorecard. Durlinger trainde meer dan 1.000 managers in supply chain management en adviseerde een groot aantal Europese ondernemingen over productie- en voorraadbeheer. AccountView werkte nauw met hem samen bij de totstandkoming van de voorraadbeheeroplossing. Durlinger bundelde zijn inzichten ook in een praktisch stappenplan voor effectief voorraadbeheer door groothandels. Geïnteresseerden kunnen dit boekje kosteloos aanvragen via www.accountview.nl/voorraadbeheer.

Over AccountView
Sinds 1987 levert AccountView flexibel in te richten software aan meer dan 28.000 klanten in het mkb. Met de boekhouding als sterke financiële basis biedt AccountView een geïntegreerde oplossing voor groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, CRM, HRM en salarisadministratie. Online- en backofficeapplicaties kunnen daarbij naargelang behoefte worden gecombineerd; beide communiceren via webservices met andere internettoepassingen. Een netwerk van gecertificeerde partners zorgt voor de verkoop, implementatie en realisatie van specifieke wensen. Zij investeren net als AccountView veel in klanttevredenheid en langdurige relaties. AccountView maakt onderdeel uit van Visma AS, top 10-speler op de business-softwaremarkt in Europa.

Bekende namen in het klantenbestand van AccountView zijn onder andere: Formido, Koningszuivel, Xenos, IHC, Paradiso, SER, Madurodam, CBF, Stichting Soa Aids, Nederlandse Sportalliantie, Baker Tilly Berk Accountants en Belastingadviseurs en Accon AVM adviseurs en accountants. Meer informatie over AccountView vindt u op www.accountview.nl.

Contactpersonen voor de pers:
AccountView
Anita Loman
Tel.: +31 (0)20 - 355 29 99
anita@accountview.com

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
nandab@communicationforce.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: