Drachten - Onlangs is de website www.watchandshow.nl gelanceerd. Op de site kan men clips, mp3's en tv- en videoprogramma's bekijken, beluisteren en downloaden. Bedacht, gemaakt en ingezonden door enthousiaste creatievelingen. Een uniek initiatief, waarmee eigenaar Ramon Klijnstra aantrekkelijke kansen creëert voor artiesten/bands en programmamakers.

Watchandshow.nl is niet zomaar een website. Het maakt optimaal gebruik van het belangrijkste aspect van het internet: interactiviteit. Nadat artiesten/bands en programmamakers hun eigen digitale creaties hebben ingestuurd, is er een belangrijke rol weggelegd voor bezoekers van de site. Zij kunnen de clips, mp3's en tv-programma's niet alleen beluisteren, bekijken en downloaden, ook kunnen er stemmen worden verdeeld onder de diverse inzendingen. Op basis van deze stemmen ontstaat per genre een ranking. De positie op de ranking is van belang voor de mate waarin gebruikers de inzending?kunnen downloaden. Het bekijken en beluisteren van?alle creaties is altijd gratis!

 

Eerlijke bron van inkomsten

Artiesten/bands en programmamakers kunnen op www.watchandshow.nl met hun inzendingen geld verdienen. Zo wordt er bij clips en mp3's per download à¢?¬ 0.80 gevraagd. Abonnementhouders betalen uiteraard aanmerkelijk minder. De helft van het bedrag gaat naar de makers van de inzending. Rondom tv- en videoprogramma's, die voor iedereen gratis te bekijken zijn, worden reclameblokken geplaatst. Ook van de inkomsten hieruit gaat de helft naar de artiest/band of programmamaker. Watchandshow.nl geeft hen een aangename en eerlijke bron van inkomsten.

Toeval

Ramon Klijnstra vertelt dat het idee voor de site per toeval is ontstaan. ´Zoals wel vaker zapte ik 's nachts langs de herhalingen van Nova, Netwerk en Barend en Van Dorp. Er flitsten in een mum van tijd onderwerpen voorbij als de opkomst van UMTS, kabelinternet en ADSL en het feit dat veel artiesten zonder platenmaatschappij zitten. Naar aanleiding van deze? ontwikkelingen bedacht ik www.watchandshow.nl. Op een eigentijdse manier wordt de gebruiker veel kijk en luisterplezier geboden.

Artiesten en bands kunnen op hun beurt een aardig centje verdienen. Maar ook bedrijven en vrijwilligers- en hulpverleningsorganisaties kunnen via deze site met hun doelgroep communiceren. Oog met voelsprieten

De website is ontwikkeld door het Leeuwarder internetbedrijf Stratim Interactive. Ontwerper Sander Huisman van Stratim is enthousiast over het initiatief van Ramon. 'Een uitdagend project, waarbij wij de site een herkenbare eigen smoel hebben gegeven. Het is een dynamische site met een groot gebruikersgemak en tal van aansprekende mogelijkheden. Het door Lift marketing communicatie ontwikkelde logo, een oog met voelsprieten, zegt eigenlijk alles over het doel (interactief kijken en luisteren naar tv-programma's en muziek&clips) van de site.'

bron:Ramon Kleinstra