Webshop beoordelingen populair in tijden van crisis



Persbericht

Online webshop reviews worden in Nederland veel geraadpleegd. Voor veel mensen is het lezen van beoordelingen van andere consumenten een standaard actie alvorens producten, reizen, verzekeringen etc. online aan te schaffen. In tijden van crisis blijken consumenten klantbeoordelingen extra op waarde te schatten. Reviewspot (een Nederlandse klantbeoordelingen site) geeft aan dat het aantal bezoekers uit de zoekmachines met woorden als “webshop reviews”, “webwinkel beoordelingen” en tal van dat soort relevante termen de laatste jaren enorm is toegenomen.

Toename zoekopdrachten naar webshop reviews

Een kort onderzoekje met bovenstaande woorden in zoekgigant Google laat zien dat er veel websites zijn welke in de behoeften van de Nederlandse consument voorzien. Webwinkel beoordelingen worden meer en meer online gedeeld en de “rotte appels” vallen onherroepelijk door de mand. Reviewspot.nl: “Wij zien een trend in onze website statistieken dat niet alleen het volume op generieke termen als “webwinkel reviews” maar met name ook de zoekopdrachten met webshopnaam in combinatie met beoordelingen, ervaringen of reviews (bijvoorbeeld Zalando ervaringen) de laatste tijd zienderogen toeneemt.”

Druk bezochte categorieën als de gsm categorie leveren veel bezoekers op en deze bezoekers delen ook steeds vaker hun eigen online shop ervaring online. Bezoekers zijn actiever met lezen als dat zijzelf ook daadwerkelijk reviews plaatsen maar ook het zelf schrijven van beoordelingen neemt toe, aldus Reviewspot.nl. Dat bezoekers elkaar ook online willen helpen blijkt wanneer we bijvoorbeeld de Simyo ervaringen op Reviewspot bekijken. Er worden vragen over Simyo en gesteld en menig bezoeker neemt de moeite een ander van advies te voorzien.

Reviewspot.nl

Reviewspot heeft zichzelf ten doel gesteld de online plek op internet te worden waar het meest complete aanbod aan reviews en ervaringen met Nederlandse webwinkels is te vinden.

 

Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform



Comments are closed.