Zwanger? Eerst op Twitter dan pas je familie vertellen



Houten, 1 juli 2010 - Een groeiende groep vrouwen maakt haar zwangerschap als eerste via sociale netwerken wereldkundig. Bij 9 procent van de vrouwen zelfs nog voor de naaste familie is ingelicht. Dit blijkt uit een onderzoek* van Babyhive.nl, het nieuwe internetmagazine voor aanstaande en kersverse ouders dat deze week officieel is gelanceerd.

Magazine en community inéén
Er zijn al genoeg online forums waar jonge ouders ervaringen kunnen uitwisselen. Internet staat ook al bol van medische informatie over zwangerschap en baby's. Babyhive.nl biedt iets anders. De site brengt elke dag het laatste nieuws over zwangerschap, gezondheid en het opvoeden van jonge kinderen. Natuurlijk is er ook ruimte om op elkaar te reageren. Bezoekers kunnen lid worden en zelf nieuwsberichten en weblogs aanmaken. Kortom, Babyhive.nl is een magazine en community inéén over alles wat met baby's te maken heeft.

Eerlijk over commercie
De site biedt op een vernieuwende manier ruimte aan commercie. Bedrijven mogen vrij aanbiedingen doen aan de lezers, mits ze dit open, bloot en eerlijk communiceren. Dat moeders hier behoefte aan hebben, blijkt ook uit het onderzoek van Babyhive.nl. 70 procent van de moeders gaf aan direct te willen communiceren met producenten van babyartikelen. Ze gaan op zoek naar duidelijke productinformatie en staan open voor aanbiedingen. Ondernemingen willen beide opties graag leveren. Zo ontstaat op de Babyhive.nl een gemeenschap waar ouders en bedrijven van elkaar kunnen leren en profiteren. De jonge moeder vindt informatie over alles van Maxi-Cosi tot Wallaboo. Bedrijven kunnen over hun producten in gesprek gaan met mogelijke klanten.

* Het onderzoek vond plaats onder 700 zwangere vrouwen op de Negenmaandenbeurs 2010.

Internet: http://www.babyhive.nl



Comments are closed.