Enschede, 28 september 2009 De Nederlandse start-up ´True size´ ontwikkelt een dienst voor webwinkels om productfoto´s op het computerscherm op ware grootte te tonen. Webwinkels signaleren een grotere klanttevredenheid en verwachten een hogere conversie.

De Nederlandse start-up ´True size´ ontwikkelt een dienst voor webwinkels om productfoto´s op het computerscherm op ware grootte te tonen. De producten worden tot op de millimeter nauwkeurig weergegeven, onafhankelijk van schermgrootte, resolutie of webbrowser. Webwinkels signaleren een grotere klanttevredenheid en verwachten een hogere conversie.

Bezoekers van een webshop kunnen producten vanaf nu fysiek goed beoordelen, iets wat voorheen alleen was weggelegd voor traditionele winkels. Medeoprichter Niels Hoogendoorn: à¢â‚¬à…“Doordat wij producten tastbaar maken wordt de beleving tijdens het online shoppen verbeterd. Het beter inschatten van de koopwaar leidt over het algemeen tot een hogere conversies voor webshops.

Het tonen van producten op ware grootte op internet wordt nu voor het eerst toegepast, waardoor nog onbekend is hoe groot de impact zal zijn. De interesse van enkele grote Nederlandse retailers bevestigt volgens Hoogendoorn de potentie van True size. à¢â‚¬à…“We verwachten nog dit jaar twee grote pilots te kunnen starten.

True size is al beschikbaar als plug-in voor populaire webshop applicaties zoals Magento. De voorbeelden op www.truesize.nl tonen diverse producten op ware grootte.

 

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kelvin Divendal, 06 - 455 340 65, [email protected]

Website: http://www.truesize.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular