(Persbericht) Dallas, 21 februari 2011 Affiliated Computer Services (ACS), A Xerox Company (NYSE: XRX), heeft vandaag een definitieve overeenkomst aangekondigd om Unamic/HCN, de grootste onafhankelijke dienstverlener op het gebied van customer care activiteiten in de Benelux, over te nemen.

Unamic/HCN levert dienstverlening aan een groot en gevarieerd aantal opdrachtgevers met activiteiten als klantenservice, technische helpdesk en, meer recent, het voor opdrachtgevers monitoren van social media. De focus van Unamic/HCN op de Nederlands- en Franstalige markten in de Benelux en de snel groeiende lokale Turkse markt zorgt voor een uitbreiding van de customer care dienstverlening van ACS in Nederland, België, Turkije en Suriname.

Deze overeenkomst is de eerste acquisitie van ACS in de Europese customer care markt en bouwt verder op de wereldwijde dienstverlening van het bedrijf met een management team met regionale marktexpertise. De transactie wordt definitief na afronding van de voor beursgenoteerde ondernemingen geldende condities.

à¢â‚¬Å“De opdrachtgevers van Unamic/HCN zullen snel de voordelen van deze acquisitie ervaren als ze toegang krijgen tot de uitgebreide mogelijkheden van onze gezamenlijke bedrijvenà¢â‚¬, zegt Chris Tranquill, group president van ACS business processing solutions group. à¢â‚¬Å“Voor ACS is dit een belangrijke stap in de uitbreiding van onze wereldwijde dienstverlening, waardoor we klanten meer en betere mogelijkheden kunnen bieden.à¢â‚¬

De Nederlandstalige markt voor het afhandelen en verwerken van klantcontacten is een van de meest vooruitstrevende in Europa op het gebied van technologie en bedrijfsprocessen. De veertien vestigingen en 2200 medewerkers van Unamic/HCN gaan deel uitmaken van de groeiende customer care services business unit van ACS in opkomende internationale markten. Na afronding van de acquisitie zal het bedrijf verder gaan onder de naam ´Unamic/HCN, A Xerox Company‘˜.

à¢â‚¬Å“Unamic/HCN en ACS vormen een ideale match omdat beide innovatieve diensten aanbieden waarmee ze hun klanten kunnen helpenà¢â‚¬, aldus Simon Verzijl, managing director of Unamic/HCN. à¢â‚¬Å“We delen dezelfde bedrijfscultuur waarbij de klant centraal staat en een businessmodel dat zich richt op een gedifferentieerde klantportefeuille.à¢â‚¬

De expertise van Unamic/HCN in de taalgebieden Nederlands, Frans, Vlaams en Turks dragen bij aan het brede talenscala van ACS. ACS verzorgt momenteel klantencontactdiensten in twintig talen vanuit 140 locaties wereldwijd, waaronder de Verenigde Staten, Spanje, Jamaica, Argentinië en de Filippijnen. De 38.000 customer care medewerkers van het bedrijf handelen dagelijks meer dan 1,6 miljoen telefonische klantcontacten af.

Unamic/HCN‘˜s bedrijfsonderdeel Any-G is geen onderdeel van de acquisitie en zal zelfstandig blijven opereren.

-xxx-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, A Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen, is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, HR benefits management, financiële ondersteuning en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd te bieden. Xerox Corporation is met 133.000 mensen actief in meer dan 160 landen.

Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.

---------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie neem contact op met:
Kevin Lightfoot, ACS, A Xerox Company, +1-214-841-8191,
[email protected]

Patty de Jong, Xerox Corporation, +31 (0)346 255770,
[email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular