(Persbericht) Almere, 5 januari 2011

AdDynamics: Dà© nieuwste speler op adserving gebied

AdDynamics is een onafhankelijk Integrated Adserving Platform. Door middel van intelligente matching technieken binnen à©à©n geïntegreerd platform kan AdDynamics managers, traffickers en sales managers helpen kosten te besparen en de opbrengst van online advertenties te verhogen.

AdDynamics brengt de focus van de online adserving industrie terug naar de interesse van de website bezoeker. De interesse van website bezoekers daalt naarmate de relevantie van de getoonde advertenties minder aansluit. AdDynamics biedt met onder meer behavioral targeting technieken de juiste advertenties aan de juiste bezoekers.

AdDynamics wordt op de markt gebracht door AdDynamics BV. Na 4 jaar ontwikkeling is AdDynamics in januari 2011 aan de markt gepresenteerd.

Marktsituatie
De online advertentiemarkt groeit elk jaar fors. Het aantal sites waarop advertenties worden aangeboden, neemt nog steeds toe. Dat betekent dat de beschikbare advertentieruimte momenteel de vraag overstijgt. Ondanks de groei staan de marges voor de aanbieders van online advertenties (uitgevers à©n advertentie netwerken) onder druk.

Om de advertentieruimte en ingekochte reclame campagnes te kunnen managen, maken partijen gebruik van adserving & campaign planning software. Er zijn verschillende aanbieders van dergelijke software en in de meeste gevallen heeft de aanbieder meerdere systemen in combinatie nodig om de benodigde kwaliteit te leveren. Bijvoorbeeld een adserving systeem à©n daarnaast een systeem voor ´behavioral targeting‘˜. Dit betekent dat medewerkers op meerdere systemen ingewerkt moeten zijn, op meerdere plaatsen campagnes moeten plannen etc.

Het gebruik van meerdere systemen is dan ook inefficient en werkt kostenverhogend.

Aanbieders staan in 2011 voor de uitdaging om tegen lagere kosten efficienter te werken à©n een betere kwaliteit van de beschikbare advertentieruimte te realiseren. Allà©à©n dan kunnen zij een optimaal rendement behalen.

Onafhankelijkheid

Veel aanbieders van online advertising reageren terughoudend op de overname van DoubleClick door Google. Google is zelf à©à©n groot advertentienetwerk en daarmee voor velen een concurrent.

AdDynamics BV is een onafhankelijke partij met de focus op het ondersteunen van aanbieders van online advertising. Naast het leveren van het high-end platform biedt AdDynamics BV diverse diensten als training en implementatie ondersteuning.

AdDynamics levert kwaliteit
Een online adserving systeem is voor de aanbieders van online advertenties onderdeel van het primaire proces. Sterker nog: het vormt nagenoeg het primaire proces. Organisaties moeten daarom 100% kunnen vertrouwen op hun adserving systeem en leverancier.

AdDynamics is een flexibel, stabiel alles in à©à©n systeem. High-end, gebaseerd op moderne technologie en met een grafische interface die snel en inzichtelijk is. De geavanceerde targeting technieken zorgen dat de kwaliteit van de beschikbare advertentieruimte optimaal benut wordt en een tevreden adverteerder oplevert.

Kernpunten van AdDynamics

  • Behavioral Targeting: AdDynamics brengt het beheer van campagnes en behavioral targeting samen in à©à©n platform. Hierdoor heeft de gebruiker geen extern systeem nodig voor deze technieken en is de kracht van behavioral targeting met à©à©n druk op de knop beschikbaar.
  • Auto Optimization: AdDynamics biedt optimalisatie technieken om campagnes automatisch te richten.
  • Keyword Targeting: AdDynamics maakt gebruik van content keyword targeting: de inhoud van alle websites binnen het netwerk van de organisatie wordt regelmatig door content crawlers afgezocht. Hierdoor kunnen grote delen van het netwerk op een nog nauwkeuriger niveau bereiken.
  • Inventory Forecasting: Op basis van historische gegevens wordt er een voorspelling over uw toekomstige inventory gemaakt.

Voor een uitgebreid overzicht van de functionaliteit van AdDynamics kunt u de factsheet downloaden op www.addynamics.eu/sf.mcgi?6374.

AdDynamics BV binnen 5 jaar marktleider
AdDynamics BV heeft zich ten doel gesteld om binnen 3 jaar 40% van de Nederlandse online advertentie markt te servicen en daarmee marktleider in Nederland te worden. Daarnaast heeft AdDynamics BV de ambitie om binnen 5 jaar à©à©n van de grootste aanbieders van adserving & campaign planning in Europa te worden.

# # #

NOOT VOOR REDACTIE: (niet ter publicatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

AdDynamics BV
Roy Schuuring - CEO
T: 036-7501318
E: [email protected]

De factsheet van AdDynamics:
http://www.addynamics.eu/sf.mcgi?6374

Voor images die gebruikt kunnen worden bij de persberichten:
http://www.addynamics.eu/sf.mcgi?6530
download de .zip file met daarin de volgende images
1. logo AdDynamics
2. image screen AdDynamics Dashboard
3. image screen AdDynamics Report
4. image screen AdDynamics Targeting

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular