Almere, 19 mei 2008 – Allochtone marketing- en communicatieprofessionals zijn ambitieuzer ingesteld dan autochtone marketing- en communicatieprofessionals. Dit blijkt uit een onderzoek van USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie, in samenwerking met de Intelligence Groep.

Deze conclusie kan worden getrokken op basis van het onderzoek waaruit is gebleken dat 60 procent van de allochtone doelgroep aanzienlijk meer belang hecht aan het aspect ‘doorgroeimogelijkheden’ dan de autochtone doelgroep (35 procent). Ook het aspect ‘uitdaging van het werk’ vindt deze groep (55 procent) belangrijker dan de autochtone doelgroep (43 procent). De autochtone marketing- en communicatieprofessional hecht daarentegen meer belang aan de aspecten ‘inhoud van het werk’ (60 procent) en ‘werksfeer’ (50 procent). Deze aspecten richten zich op het huidige werk en zijn minder toekomstgericht. Daarnaast is opvallend dat slechts 8 procent van de allochtone marketing- en communicatieprofessionals aangeeft zichzelf tot een allochtone bevolkingsgroep te rekenen.

Oriëntatiegedrag

Naast bovenstaande aspecten is in het onderzoek ook gekeken naar het oriëntatiegedrag. Hieruit blijkt dat autochtone marketing- en communicatieprofessionals vaker gebruik maken van hun netwerk (63 procent) bij de zoektocht naar een nieuwe baan dan de allochtone marketing- en communicatieprofessionals (54 procent). De allochtone doelgroep (47 procent) stuurt vaker een open sollicitatie dan de autochtone doelgroep (41 procent). Daarnaast bezoeken zij vaker een banen/carrièrebeurs.

Geconcludeerd kan worden dat de allochtone doelgroep niet alleen ambitieuzer is dan de autochtone doelgroep maar ook dat zij actiever op zoek gaan naar werk. Allochtone marketing- en communicatieprofessionals benaderen actief werkgevers waar zij graag willen werken, terwijl de autochtone doelgroep eerder zoekt naar een functie die een werkgever vacant heeft.

-------------------------

USG Capacity

Sinds 1991 werft, selecteert en bemiddelt USG Capacity marketing- en communicatieprofessionals met minimaal hbo-niveau en 3 jaar relevante werkervaring, zowel voor vast als op interim-basis. De kracht van USG Capacity komt voort uit de persoonlijke kwaliteiten en betrokkenheid van de consultants, de individuele aanpak en de sterke marktfocus. De diensten van USG Capacity gaan verder dan alleen het invullen van vacatures. Zij stimuleren kandidaten om hun eigen specialisme in te zetten en hen hierdoor op een unieke manier te laten groeien. USG Capacity heeft een landelijke spreiding van 9 kantoren in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle, met een hoofdkantoor in Almere. Meer informatie is te vinden op www.usgcapacity.nl

USG Capacity is onderdeel van de beursgenoteerde onderneming USG People N.V., tweede speler in Nederland en vijfde speler in Europa op het gebied van flexibele arbeid.

Meer informatie:

Marcommit PR

Monique Visser

Tel. 035-5822730 / 06-46182796

E-mail: [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular