Aurasma wordt versneld de industriële standaard voor augmented reality



(Persbericht) Nieuwegein, 25 juli 2011 - Aurasma, 's werelds toonaangevende augmented reality platform, kondigt aan dat meer dan een miljoen gebruikers de technologie op hun smartphones en tablets hebben geïnstalleerd. Het aantal mensen dat Aurasma in de fysieke wereld toepast, maakt Aurasma het breedst ingezette mobiele platform in zijn soort.

Aurasma is een innovatieve technologie die de manier waarop we gebruik maken van mobiele apparaten verandert. Het platform maakt gebruik van een camera van een ´smart device‘ om in de echte wereld beelden te zien en te herkennen. Het kan over dit beeld een interactieve laag van de virtuele wereld leggen, zoals een 3D-animatie, een video of een game, die precies past in de context van het beeld. Deze aanpak maakt QR codes achterhaald.

Aurasma wordt toegepast als een platform voor honderden verschillende apps op terreinen zoals detailhandel, films, reizen, drukwerk, games, onroerend goed en onderwijs. Het toonaangevende filmbedrijf Paramount Pictures koos ervoor om Aurasma op te nemen in de Super8 app, waarmee de blockbuster Super8, van Stephen Spielberg en J.J. Abrams, wordt gepromoot. Door de integratie van Aurasma in deze app biedt Paramount Pictures fans de mogelijkheid om Super8-posters tot leven te brengen, simpelweg door er met een smartphone of tablet op te richten. Hiermee worden de fans in de science fiction sfeer van de film gebracht.

De eerste printadvertentie die tot leven kwam met Aurasma, werd gepubliceerd in een nationale Britse krant voor het luxe jachtenbedrijf Wally. Door met een apparaat naar de statische reclame te richten, bekeken lezers speciale video-inhoud en konden zij direct naar een gerelateerde webpagina te navigeren. Door Aurasma‘s samenwerking met Mediacom, een van 's werelds toonaangevende media-agentschappen die de grote gedrukte advertenties voor de Universal filmhit Bridesmaids verzorgt, kunnen lezers nu een leuke filmtrailer direct afspelen vanaf de gedrukte pagina.

Aurasma wordt tevens gebruikt door het leidende Californische onroerend goed bedrijf, Alain Pinel Realtor. Maar ook door retailers zoals het progressieve, design-gedreven schoenenbedrijf Tsubo, en een schoenenmerk van Decker. Beide bedrijven brengen met behulp van Aurasma hun brochures en drukwerk tot leven.

“Aurasma heeft de manier waarop onze klanten met het merk omgaan veranderd”, zegt Gianpaolo Altomari, Marketing Manager bij Tsubo. “De lezers worden nu kijkers, doordat statische pagina‘s tot leven komen en een dynamischer verhaal vertellen door middel van video. Het is één ding om te zeggen hoe een schoen is gemaakt, maar het delen van de reis die een schoen aflegt tijdens het productieproces door de fijne kneepjes van de productie te laten zien, geeft een veel uitgebreider beeld.”

“Aurasma Lite Beta is pas sinds een paar weken beschikbaar”, aldus Martina Koning, Managing Director bij Aurasma. “Het feit dat de één miljoen installaties al zo snel is gepasseerd, bewijst de kracht van deze nieuwe technologie - en dit is nog maar het begin.”

Bekijk hoe Aurasma werkt op Youtube of ga naar www.aurasma.com voor meer informatie.

-----------------------
Over Aurasma
Aurasma is een revolutionair, augmented reality platform dat geavanceerde beeldherkenningstechnologie gebruikt om de fysieke en de virtuele wereld te koppelen. Met behulp van een smartphone of tablet is Aurasma in staat om objecten in de echte wereld te herkennen en over dit beeld een laag te leggen met een interactieve laag van de virtuele wereld.

Aurasma werd gemaakt met behulp van de toonaangevende technologie van Autonomy (LSE:. AU of AU.L). Het wordt momenteel gebruikt door meer dan honderd partners, waaronder filmstudio's, tv-kettingen, online retailers, media-agentschappen, kranten, tijdschriften, musea en billboard adverteerders. Voor meer informatie www.aurasma.com.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Carola Rijnbeek
035-5822730
autonomy@marcommit.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: