Automobilist maakt maar één maal in 7,5 jaar gebruik van pechhulp



PERSBERICHT

Zeist, 8 april 2010

Logisch alternatief voor duur pechhulp-abonnement: Prepaid Pechhulp
Automobilist maakt maar één maal in 7,5 jaar gebruik van pechhulp

Uit onderzoek onder 2.500 respondenten blijkt dat 80% van de automobilisten veel geld per jaar uitgeeft aan een pechhulp-abonnement of pechhulp-lidmaatschap, terwijl men gemiddeld maar eens in de 7,5 jaar een beroep doet op hulp bij pech. Veelal zijn de automobilisten opvallend genoeg niet op de hoogte van de jaarlijkse abonnementskosten. Ruim 40% van de automobilisten zien pechhulp-abonnementen als een noodzakelijk kwaad. Dit is de reden waarom Ditzo afstapt van de abonnementstructuur en een logisch, goed en goedkoop alternatief introduceert: Prepaid Pechhulp. Prepaid Pechhulp is interessant voor ongeveer twee miljoen autobezitters die zich er van bewust zijn dat ze maar zelden pech hebben.

Peter Hoitinga, Commercieel Directeur bij Ditzo: “Al enige tijd kijken wij met belangstelling naar de wereld van pechhulpdiensten. Geïnspireerd door gesprekken met onze klanten hierover zijn we op het idee gekomen om een nieuw en logisch alternatief te bieden voor een dienst die in onze ogen heel onlogisch is. Vergelijk het met de telecomsector. Bel je veel of zelden? Daarop maak je als consument een keuze voor prepaid of een abonnement. En zo kun je voortaan ook kiezen bij pechhulp. Heb je veel pech of een auto ouder dan 10 jaar, dan is een abonnement of lidmaatschap op een pechhulpdienst interessant. Heb je weinig pech, dan is onze prepaid oplossing de beste keuze. Aan consumenten de vraag om eens goed na te denken hoe vaak ze nu echt een beroep doen op hulp bij autopech. Uit ons onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau MeMo², blijkt dat de meerderheid van de Nederlandse autobezitters die in het bezit zijn van een pechhulp abonnement niet weten wat zij betalen voor een pechhulpdienst. Bovendien doen zij er zelden een beroep op. Dan is een abonnement op een pechhulpdienst in mijn ogen een dure aangelegenheid.”

Weinig pech en dus weinig betalen
Met Ditzo Prepaid Pechhulp koop je van tevoren recht op eenmalig hoogwaardige pechhulp in een periode van 2, 3 of 4 jaar. De hoogte van de premie is afhankelijk van de geldigheidsduur en samenstelling van de kaart; wel of geen Europa-dekking. Bij een pechgeval kun je eenmalig gebruik maken van Ditzo Pechhulp. Daarna koop je een nieuw Prepaid Pechhulptegoed. De dienst is bedoeld voor mensen met weinig pech. Weinig pech is dus weinig betalen. Al vanaf 69,- heb je een Prepaid Pechhulp voor hulp in Nederland, inclusief woonplaats voor 2 jaar.

Wat verder blijkt uit het onderzoek:
• Automobilisten doen gemiddeld 7,5 achtereenvolgende jaren geen beroep op een pechhulpdienst;
• De belangrijkste reden voor automobilisten om een pechhulp abonnement af te sluiten is dat zij graag dag en nacht geholpen willen worden bij pech;
• Automobilisten zien pechhulp-abonnementen als een noodzakelijke kwaad;
• Geert Wilders wordt het meest genoemd als BN‘er die men langs de snelweg zou laten staan met pech. Gevolgd door Gordon en Jan-Peter Balkenende.

De hulpdienst wordt feitelijk uitgevoerd door Mondial Assistance. Mondial Assistance is wereldwijd marktleider in hulpverlening. Zij hebben eigen alarmcentrales in 28 landen, met ruim 9.800 medewerkers en een groot gecontracteerd netwerk van hulpdiensten, verhuurders en autobedrijven. Ook beschikken zij in het buitenland over een eigen vloot van vervangende auto's.

Noot voor de redactie:
Het onderzoek is in maart 2010 uitgevoerd door MeMo². Aan het onderzoek werkten in totaal 2539 mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder mee, die allen de beschikking hebben over een auto.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ditzo
Peter Hoitinga, Commercieel Directeur
Laan van Vollenhove 3027
3706 AL Zeist
Telefoon 030-2122130
Mobiel 06-29511415
E-mail peter.hoitinga@ditzo.nl
Internet www.ditzo.nl

Over Ditzo
Wij vinden dat verzekeraars en banken er zijn om een positieve bijdrage te leveren aan je leven. Om je te beschermen tegen financiële risico‘s en ervoor te zorgen dat je geld in goede handen is. In de praktijk zien wij echter een heel andere beleving bij de dienstverlening. Voordat wij met Ditzo begonnen, hebben we goed geluisterd naar de consument. Eén ding werd snel duidelijk: er heerst grote onvrede en wantrouwen. Banken en verzekeraars worden gezien als grote instituten die niet in staat zijn zich te verdiepen in de consument als individu. Dit heeft onnodig veel verspilling tot resultaat. Verspilling van tijd, geld, emotie, vertrouwen en energie. Terwijl de klant gewoon serieus genomen wilt worden. Het is onze overtuiging dat het tijd is voor een financiële dienstverlener die onomwonden voor de klant kiest en breekt met de tradities in deze branche. Daarom is Ditzo in december 2007 gestart en heeft in korte tijd een geheel nieuwe categorie (internet) verzekeraars gecreëerd waar de klant wel centraal staat. Binnen een jaar kende 90% van de Nederlanders Ditzo. Ze zien Ditzo als een goed alternatief voor het bestaande aanbod. Ditzo is daarom één van de snelste groeiers in de markt voor particuliere schadeverzekeringen.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: