Uit een landelijk onderzoek dat is gehouden onder 800 bedrijven in februari van dit jaar onder ondernemers en overheidsinstellingen is gebleken dat 29,6% niet tevreden is over de geleverde kwaliteit van hun webleverancier.
In dit onderzoek zijn verschillende vragen over de tevredenheid van websites gesteld. Enkele resultaten uit het onderzoek:-         Bij 31,5% is de website niet geleverd op het afgesproken tijdstip;-         27,3% van de ondervraagden vond het bedrag dat ze voor de website hebben betaald te hoog;-         In 62% van de gevallen is niet geleverd wat er gevraagd is;-         53% van de ondervraagden die met een webleverancier hebben gewerkt vond de kennis van deze leverancier redelijk tot onvoldoende;-         30,4% van de ondervraagden kiest een volgende keer niet voor dezelfde webleverancier;-         10% van de ondervraagden heeft zelf een website gemaakt omdat ze bepaalde webleveranciers niet vertrouwen.  De grote ontevredenheid ontstaat vaak doordat veel bedrijven zich realiseren dat ze geen waar krijgen voor hun geld. Enerzijds weten klanten niet wat de mogelijkheden zijn omdat ze niet beschikken over vakkennis en anderzijds laat de communicatie van de webleveranciers vaak te wensen over. Daarbij komt ook dat klanten vaak meer techniek aangeboden krijgen dan nodig is. De miscommunicatie ontstaat al tijdens het offertetraject. Voor beide partijen is het van belang dat er een goede opdrachtomschrijving plaatsvindt. Maar hoe kan de klant hier inhoud aan geven zonder geen of weinig vakkennis?
 
Naar aanleiding van deze onderzoeksresultaten is stichting Offertebegeleiding opgericht. Stichting Offertebegeleiding biedt bedrijven:-         Persoonlijke hulp bij het opstellen van de briefing wat leidt tot de juiste offerte aanvraag -         Begeleiding in het gehele offerte traject -         Hulp bij het kiezen van een geschikte leverancier Meer informatie is terug te vinden op de website van stichting Offertebegeleiding: www.offertebegeleiding.nl.