Boeties.nl springt met cowboylaarzen in niche online schoenenverkoop



(Persbericht) Boeties.nl springt met cowboylaarzen in niche online schoenenverkoop

Moordende concurrentie online schoenenmarkt (200 mln) te lijf met exclusiviteit

NOORDWIJK, 20110503 -- Vandaag lanceert Boeties.nl haar vernieuwde webshop voor cowboylaarzen. De shop sloot exclusieve deals met merken als Tony Mora en ontdeed zich van artikelen voor een algemener publiek. "We moesten wel" , verklaart eigenaar Enrico Kunstl. "De online markt voor schoenen is een van de snelst groeiende segmenten van de Nederlandse e-commerce sector. In recordtempo is de concurrentie moordend geworden, je zult alleen overleven als je de enige bent met een bepaald aanbod en concept."

"Het heeft weinig zin om ons op Zalando-shoppers te richten."

Het aanbod van Boeties.nl, dat bestaat uit cowboylaarzen in felle kleuren voor vrouwen en meisjes, blijkt het goed te doen bij hoogopgeleide vrouwen met een flink shopbudget. Op basis van hun ervaringen en onderzoek besloten Enrico en zijn compagnon Rosil de Geus om binnen een half jaar na de start van hun onderneming het roer radicaal om te gooien. "Wij startten in de zomer van 2010, binnen 6 maanden kwamen we erachter dat het voor ons weinig zin heeft om mainstream merken uit het midden- en laagsegment aan te bieden. Volgens mij verloren we die bezoekers meteen aan Zalando, dat in dezelfde periode aan haar opmars door Nederland begon."

Aanbod smaller, omzet omhoog.

"Door onderzoek te doen naar het shopgedrag en de internetactiviteiten van onze klanten, ontdekten we waar wij het van moeten hebben. De gemiddelde bonbedragen per sale zijn bij ons relatief hoog, in ongeveer 40% van de gevallen rekenen klanten twee paar exclusieve kinderlaarzen af, of ze kopen een paar voor hun dochter en een paar voor zichzelf. Onder andere via Facebook leiden we af dat onze klanten vrouwen met een uitgesproken eigen stijl zijn en dat ze een goede baan of een eigen bedrijf hebben. Ook zitten er veel op social shoppingsites als Groupon en Fashiolista. Hieruit hebben we onze conclusies voor ons assortiment en onze online marketing getrokken." Groupon maakte onlangs bekend dat 77% van hun gebruikers van het vrouwelijke geslacht is en dat de helft van deze vrouwen meer dan 70.000 dollar per jaar verdient. "Het klinkt raar, maar sinds we duurder zijn geworden en ons aanbod hebben versmald tot een exclusiever assortiment waar we 100% achter staan, groeien we twee keer zo hard."

Over Boeties.nl

Boeties.nl is in augustus 2010 opgericht door Enrico Kunstl en Rosil de Geus. De webshop heeft een aanbod van stijlvolle & exclusieve cowboylaarzen en casual boots, van de merken Tony Mora, Ariat, Dav, Frye en Zecchino d‘Oro. De laarzen zijn (met de hand) vervaardigd van hoogkwalitatief Europees leder. Boeties.nl is gevestigd in Noordwijk.

Noot voor redacties:

Voor meer informatie over Boeties.nl zie www.boeties.nl, voor afbeeldingen en interviewaanvragen neemt u contact op met Hyperz PR, Suzan Eikelenstam, telefoon: 0345 505 845, mobiel: 06 200 323 89, e-mail: info@hyperz.nl.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: