Zaterdag 29 september organiseert Nieuwe Garde de Inspire Day 2007 te Rotterdam. Tijdens deze manifestatie worden creatieven geactiveerd om de wereld mooier te maken. Kleine en grote ideeën worden ontwikkeld en uitgevoerd om aan een Great Place to Live te bouwen. De Inspire Day 2007 is gesitueerd rond de Witte de Withstraat te Rotterdam. De hoofdlocatie betreft het voormalige Nederlands Foto Instituut.

Ieder project van Nieuwe Garde focust zich op een specifiek onderwerp. Met Great Place to Live tracht Nieuwe Garde de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemers te stimuleren. De jonge creatieven in het netwerk van Nieuwe Garde leven al volgens de principes van Great Place to Live. Zij zijn 'de kinderen van de toekomst'. Zij bestormen de wereld met passie en realiseren binnen hun eigen werkveld belangrijke projecten. Tijdens de Inspire Day 2007 maakt Nieuwe Garde deze creatieven bewust van zichzelf en worden gekoppeld aan visionairs, kunstenaars, professionals en de overheid. Met als doel een enorme dynamiek en de ontwikkeling van nieuwe projecten. Een 'Great Place to Live' voor zichzelf en anderen. De Inspire Day 2007 is een pilotproject voor het jongerenjaar 2009 te Rotterdam.
 
Onverwachte ontmoetingen
Om tien uur 's ochtends vindt de kick-off plaats voor een dag vol inspirerende ontmoetingen. De vijftig deelnemers van de Inspire Day 2007 worden uitgedaagd tot nieuwe concepten en doen buiten hun eigen kaders inspiratie op. Op verschillende locaties rond het voormalige Nederlands Foto Instituut wacht hun onverwachte ontmoetingen met verschillende inspiratoren. Een tiental inspiratoren vertelt over hun passie op onverwachte plekken. Na de opgedane ervaringen ontwikkelen de deelnemers gezamenlijk concepten om deze vervolgens uit te voeren. Ter afsluiting vinden er in het voormalig Nederlands Foto Instituut presentaties plaats van de verschillende projecten.
 
Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via [email protected]. Kosten € 10,-. De Inspire Day wordt georganiseerd door enthousiaste vrijwilligers die actief zijn in het netwerk van Nieuwe Garde waaronder; Floor Cornelisse, Caroline Ellerbeck, Charlotte van der Heiden, Jette Schneider en Esther Kokmeijer (projectleider)
 
Het project wordt gesponsord door Rotterdam Durft!

Aanvullende informatie:
 
Great Place to Live
Wie zijn wij? Mensen die met lef, liefde en integriteit de wereld bestormen, pioneers met passie en aansluitende creatief uitvoerende en creatief denkende netwerken. Het thema van GPTL is Sociale Innovatie :: de focus :: the future! Wat doen wij? We geven drie keer per jaar een krant uit, organiseren bijeenkomsten rond thema's en ook gewoon zomaar ontmoetingen. Great Place to Live is een Project van Pentascope, Nieuwe Garde, Elvenstone en Great Place to Work.
 
Nieuwe Garde Rotterdam
Elke dag zijn jonge creatieve mensen bezig met het bedenken en uitwerken van ideeën. Fotografen, vormgevers, kunstenaars, ontwerpers, schrijvers, ieder vanuit een eigen specialisme, en eigen vakkennis. Nieuwe Garde brengt deze creatieve geesten afkomstig uit verschillende disciplines bij elkaar. Om zich verder te ontwikkelen, om inspiratie op te doen en om contacten te leggen. Nieuwe Garde Rotterdam organiseert verschillende activiteiten waarbij creatieven elkaar treffen om samen een project te realiseren. Great Place to Live is een van die projecten. www.nieuwegarde.nl
 
Pentascope
Pentascope is een implementatiespecialist. Samen met opdrachtgevers worden veranderingen, verbeteringen en vernieuwingen gerealiseerd. Medewerkers van Pentascope (bege)leiden projecten, leveren met hun vakkennis een bijdrage of vervullen een interim-functie. De implementatie gebeurd samen met de organisatie want een resultaat dat werkt en blijft werken vraagt om betrokkenheid van alle medewerkers. Die betrokkenheid, die verbinding realiseert Pentascope door inlevingsvermogen te koppelen aan daadkracht. Die betrokkenheid heeft Pentascope ook met de maatschappij. Ze werken niet alleen hard aan een Great Place to Work, maar ook aan een Great Place to Live. www.pentascope.nl
 
Rotterdam Durft
is het thema van de merkcampagne voor de stad Rotterdam. Doelstelling van de campagne is het stimuleren van de stedelijke economie van de stad door de aandacht te vestigen op nieuwe ontwikkelingen binnen de vier gebieden wonen, werken, studeren en recreëren.
 
Great Place to Live Inspiration Day is een goed voorbeeld van Rotterdam Durft. Het is een uniek, bijzonder initiatief dat zich in de vruchtbare, creatieve voedingsbodem van Rotterdam heeft ontwikkeld. In het project gaat het om betrokkenheid en samenwerking, tussen allerlei mensen, ongeacht hun achtergrond: precies wat ook de Rotterdammer kenmerkt. Net als de huidige campagne Rotterdam Durft, richt ook de Great Place to Live Inspiration Day zich vooral op jongeren, die immers de toekomst van Rotterdam en onze wereld zijn.