Cateraar groeit in kleinschaligheid



Party- en eventcatering is hot. De afgelopen jaren groeide het aantal spelers in die branche fors. Nieuw in partycatering is de groeistrategie van Out at Home, home cooking & catering. Met de lancering van hun eigen franchise formule bieden zij starters een springplank in de branche. De filisofie achter dit concept: groter groeien door klein te blijven.

Ambitie is om vanuit zes regios in Nederland persoonlijke cateringservice aan te bieden. Daarbij kunnen franchisenemers bouwen op de ervaring, het netwerk en een flinke dosis commerciële ondersteuning vanuit de centrale organisatie.

Het succes van de Amsterdamse hoofdvestiging van Out at Home rijkt al ruim vijf jaar tot ver buiten de stadsgrenzen. De uitvoering ligt momenteel in handen van oprichtster Sandra Pilkes als kok/catering manager en de inzet van een tiental freelance koks en crew uit haar persoonlijke netwerk. De ontwikkeling van dit franchise concept biedt ambiteuze starters de mogelijkheid om relatief eenvoudig van start te gaan in de cateringbranche. Met een heldere blik op de kosten en vrijwel direct inkomsten uit opdrachten. Variërend van een High Tea tot het verzorgen van een exclusief diner aan huis. “De franchisenemers zullen voornamelijk food-enthousiasten zijn, die willen werken vanuit hun passie. Met hen wil Out at Home bouwen aan de landelijke groei. Als zelfstandig ondernemer maken zij een snelle start naar een winstgevende onderneming dankzij onze centrale ondersteuning in sales, marketing en administratie. Op deze manier kunnen wij onze kennis en passie delen zodat ook anderen van hun hobby hun beroep maken.”

Het ontwikkelen van een (huisstijl)concept, goede naam en passende website is vaak een kostbaar en tijdrovend onderdeel bij de start van een onderneming. Out at Home stelt al deze middelen tegen een fee ter beschikking. De kersverse ondernemer kan zich zodoende volledig kan focussen op het bouwen aan de eigen klantenkring en dus geld verdienen.

Volgens de initiatiefneemster Sandra Pilkes zit het succes in een passie voor kwaliteit gecombineerd met maatwerk. “Het persoonlijke contact met de klant stelt ons in staat een uniek product te leveren. Dit service niveau blijft gewaarborgd door te groeien in meerdere éénmanszaken door het hele land, waardoor het contact met de klant altijd één-op-één is.”

De franchiseorganisatie richt zich in eerste instantie vooral actief op de randstad en nodigt geïnteresseerden uit voor gesprekken in de regio Utrecht/Amersfoort, Den Haag en Rotterdam. Out at Home zoekt mensen die in hun eigen regio een succesvol en onderscheidend cateringbedrijf willen opbouwen. Doelstelling is om medio 2010 twee nieuwe vestigingen te lanceren.

Website: http://www.outathome.nl/



, , , , , , , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: