De Gemeenten Stadskanaal en Vlagtwedde kiezen voor VoIP platform van MER ICT



(Persbericht) MER ICT‘s oplossing is gebaseerd op het NEC SV8300 platform gecombineerd met een IP-DECT systeem en de BusinessConneCT applicatie.

De gemeenten Stadskanaal en Vlagtwedde hebben een gezamenlijk bestek opgesteld voor vervanging van hun telecommunicatievoorzieningen. Zij hebben gekozen voor de oplossing van MER ICT voor vervanging van hun klassieke telefonie omgeving door de SV8300 van NEC. De SV8300 garandeert hoge betrouwbaarheid en flexibiliteit, mede door de BusinessConneCT applicatie. Met deze opdracht neemt het aantal gemeenten dat kiest voor de producten en diensten van MER ICT gestaag toe.

“Wij hebben deze aanbesteding gewonnen met een NEC SV8300 platform gecombineerd met een IP-DECT systeem en de BusinessConneCT applicatie als belangrijke add-ons,"
vertelt Alex Annink, Director Operations & Competence Center van MER ICT. “Wij hebben het afgelopen jaar onze oplossingen al aan diverse gemeenten geleverd. Zo hebben wij de gemeente Heiloo voorzien van een nieuw SV8300 platform en hebben we voor de gemeente Steenwijkerland het KCC(klantcontactcentrum) uitgerold.”

De gemeenten Stadskanaal en Vlagtwedde gaan nog dit jaar hun huidige telefooncentrale vervangen met een moderne op IP gebaseerde telefonievoorziening met 700 telefoonaansluitingen voor de locaties Stadskanaal en Sellingen (de vestigingsplaats is van de Gemeente Vlagtwedde). De gekozen oplossing van MER ICT is opgebouwd uit één systeem verspreid over alle locaties. Het systeem bestaat uit een unit op de hoofdlocatie gemeentehuis Stadskanaal en een remote unit op de locatie gemeentehuis Sellingen. Beide units zijn middels IP met elkaar verbonden en gedragen zich als één enkel logisch en functioneel geheel.

De gekozen oplossing omvat tevens een IP-DECT systeem en de BusinessConneCT applicatie. De vier BusinessConneCT Operators kunnen op iedere gewenste locatie worden aangesloten en kunnen zowel gelijktijdig als separaat functioneren. Deze PC-gebaseerde bedienposten stellen telefonistes in staat interne en externe oproepen snel en efficiënt af te handelen. Alle medewerkers van de gemeenten krijgen tevens de beschikking over de BusinessConneCT applicatie met daarin onder andere toegang tot de centrale telefoongids en inzicht in de bereikbaarheid van de collega‘s. Het IP DECT systeem waarborgt uitstekende interne mobiele spraakkwaliteit.

Met de MER ICT oplossing zijn de gemeenten beter bereikbaar, kunnen efficiënter werken en besparen tevens kosten.

Voor meer informatie over MER ICT‘s bedrijfscommunicatie oplossingen, inclusief CHIEVER Hosted Voice, bezoek http://www.merict.nl

Over MER ICT
MER ICT ontwikkelt branchegerichte ICT oplossingen voor de midden- en grootzakelijke markt en heeft sinds 1993 een uitgebreide klantenkring opgebouwd met vele grote en kleinere ondernemingen en instellingen verspreid over heel Nederland.

MER ICT levert generieke producten op het gebied van Telecommunicatie & IT aangevuld met zelf ontwikkelde software en passende dienstverlening. Hierdoor kan MER ICT voor elke branche een unieke ICT oplossing aanbieden die exact aansluit bij de wensen en eisen van de klant. De opdrachtgever heeft hierdoor slechts met één ICT leverancier te maken.
MER ICT ontwikkelt, levert, implementeert en onderhoudt deze complexe omgevingen een biedt een breed scala aan diensten, van Support & Beheer tot aan Managed en Hosted Solutions.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mw. Debra de Jong
E-mail: d.dejong@merict.nl
website: www.merict.nl!



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: