De slechtste hotelervaring tijdens vakantie



De komende periode zullen veel mensen de vakantieverhalen van familie, vrienden en collega´s horen. Vaak worden de leuke ervaringen uitgewisseld, maar dat er ook slechte ervaringen zijn blijkt uit de laatste enquête van hotelprijsvergelijker www.trivago.nl waarin gebruikers werd gevraagd naar de slechtste hotelervaring tijdens vakantie. De aanwezigheid van ongewenste gasten in de vorm van ongedierte blijkt de vervelendste ervaring te zijn voor Nederlanders die in een hotel verblijven.

Düsseldorf, 29 juli 2009. Het verblijf in een hotelkamer bevalt lang niet altijd want maar liefst 88 procent van de respondenten gaf aan dat zij een slechtste ervaring hadden. De aanwezigheid van ongedierte in de kamer schijnt het vervelendst te zijn; 19 procent van de Nederlanders geeft dat in de enquête aan. Op de tweede plaats, met acht procent, staan zaken van vorige gasten die in de kamer achtergebleven zijn. Met een zelfde score van acht procent staan lawaaiige buren of ander constant lawaai. Als men op vakantie is, verwachten gasten goede hotelmaaltijden, dat dit tegenvalt, blijkt uit de vijfde plek die bezet wordt door onacceptabel eten, zeven procent van de respondenten geeft aan dat dit hun slechtste hotelervaring is.

Uit de enquête, die ook op vijf andere Europese platforms van trivago werd gehouden, blijkt dat de aanwezigheid van ongedierte zorgt voor de slechtste hotelervaring van alle deelnemende Europeanen, namelijk voor 22 procent van de Engelsen, 19 procent van de Duitsers, 18 procent van de Spanjaarden, 15 procent van de Italianen en voor 15 procent van de Fransen. Niet functionerend of slecht sanitair kan een hotelverblijf ook verpesten, het staat namelijk op de tweede plek voor de Italianen (13 procent), de Spanjaarden (11 procent) en de Engelsen (10 procent). De Nederlanders lijken, samen met de Fransen, toch het meest tevreden over hun hotelervaringen, 22 procent van de Nederlanders en 23 procent van de Fransen geeft aan ze geen slechtste hotelervaring hebben. Voor de andere landen ligt dat percentage onder de 16 procent.

Over trivago
Met www.trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel voor het goedkoopste tarief. De online service vergelijkt de hoteltarieven van meer dan 53 boekingsplatforms voor 400.000 hotels wereldwijd. Daarnaast heeft trivago 15 miljoen hotelbeoordelingen op de website en laat het voor elk hotel de gebruikersbeoordelingen op bekende portalen zien. trivago vergelijkt niet de prijzen van online reisbureaus, maar de kamerprijzen. De gebruiker ziet of bij de prijs het ontbijt inbegrepen is, een reservering geannuleerd kan worden, en of een creditcard voor de reservering nodig is. trivago is de enige "vrije" metasearch: bij het zoeken kan tevens een vakantieregio, een stadsnaam of hotelnaam ingevoerd worden. trivago, met het hoofdkantoor in Düsseldorf, werd in 2005 opgericht en heeft ondertussen 17 Europese landenplatforms.

Noot voor de redactie;

De grafiek met alle resultaten kunt u hier vinden;
http://imgpe.trivago.com/contentimages/press/images/uitslag_enquete.jpg

De online enquête â€Å“Wat was de slechtste hotelervaring die je had tijdens vakantie? is beantwoord door 4876 gebruikers op trivago uit Nederland, Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië in de maand mei 2009.

Beschikbaar voor publicatie bij vermelding van de bron trivago.

Website: http://www.trivago.nl



, , ,

Comments are closed.