(Persbericht) De opkomst en snelle groei van het internet is een belangrijk medium geworden voor het verspreiden van digitale producten met inbegrip van: nieuws, boeken, tijdschriften, muziek en video's, zoekmachines en online diensten, computer software, aandelenkoersen en financiële informatie. Echter, de onderscheidende kenmerken van digitale producten, zoals een aanzienlijke investeringskost voor het produceren van het eerste exemplaar, lage marginale productiekosten, lage distributiekosten, onverwoestbaarheid, veranderbaar, en gemakkelijk te reproduceren, suggereren dat de traditionele prijsbeleid procedure niet van toepassing mag zijn. Toch is er weinig geschreven over de prijsstelling voor digitale producten die via het internet verspreid worden, en tot nu toe bitterweinig bedrijven die digitale producten aanbieden maken winst.

De opkomst van het internet biedt nochtans grote commerciële kansen. Veel commerciële ondernemingen (met name gebaseerd op informatie-intensieve producten en diensten), haasten zich in de online wereld en dus worden er ondermeer nieuwe bedrijven ontstaan om digitale producten te leveren (inclusief diensten) aan zowel consumenten als bedrijven. Maar de meeste organisaties negeren het feit dat de aard van de elektronische marktplaats fundamenteel verschilt met die van de fysieke markt en zien de handel op het internet alleen als een uitbreiding van de bestaande handel of als alternatief distributiekanaal. Ze proberen het via de oude business gewoonten en het traditionele prijsbeleid die van toepassing is, op deze gloednieuwe omgeving, en dit verklaart waarom tot dusver slechts weinig van hen geld hebben gemaakt. Dit fenomeen houdt
in dat de traditionele business - en prijsstelling regels niet van toepassing zijn, en we fundamenteel verplicht zijn om verschillende modellen te gebruiken in de prijsontwikkeling van digitale informatie goederen.

Deze ontwikkelingen creëren nieuwe mogelijkheden voor het herverpakken van producten of het gebruik van efficiëntere prijsstrategieën door middel van bundeling, site licenties, abonnementen, verhuur, gedifferentieerde prijsstelling, het prijzen op basis van gebruik, microbetalingen en diverse andere mechanismen. Digitale producten zijn in hoge mate aanpasbaar en de gedetailleerde en persoonlijke gegevens van consumenten zijn meer aanwezig en gemakkelijk te verzamelen in de geautomatiseerde marktomgeving.

Het prijzen van digitale informatie goederen is geen sinecure en weinig informatie is reeds beschikbaar over de prijsstelling van digitale producten, verdeeld over een digitaal netwerk. Laat u daarom inspireren door collega‘˜s op het European Pricing Platform hoe zij deze uitdaging effectief aanpakken.

Wilt u meer inzage verwerven hoe pricing helpt om hogere marges te bekomen, die de winstgevendheid van uw organisatie verbeteren ?

Praktische informatie

Workshop: Pricing of Digital Information
Sprekers: Deloitte & Elsevier
Plaats : Landgoed de Horst - De Horst 1, 3971 KR Driebergen, The Netherlands.
Datum : 01 februari 2011 van 13.30u tot 18.00u
Prijs : € 330,00 voor niet deelnemers gratis voor ePP deelnemers
Voor verdere informatie of inschrijvingen: Bel Britt Dejager: +32 (0) 51 320 372 /[email protected]
Website voor informatie :http://www.pricingplatform.eu/site/public/workshops_detail.asp?id=76
Het European Pricing Platform (ePP) is een ´not-for-profit‘˜ kennisdelend platform gericht op het ondersteunen van prijsbeslissers in een breed scala aan sectoren. Het uitwisselen van pricing kennis staat centraal.
Bron : European Pricing Platform (ePP) (www.pricingplatform.eu)
Resources: http://www.mba.ntu.edu.tw/~jtchiang/StrategyEC/eec/report1/report1.htm
http://themediabusiness.blogspot.com/2010/10/digital-media-require-new-pricing.html
http://oz.stern.nyu.edu/io/pricing.html
Picture: http://www.sonyalpharumors.com
Auteur : Britt Dejager - project manager van het European Pricing Platform

Voor verdere informatie :
Bel of mail Britt Dejager: +32 (0) 51 320 372 / [email protected]
Bezoek: http://www.pricingplatform.eu

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular