FMIS gebruiker Ziekenhuisgroep Twente wint Ultimo Awards 2010



(Persbericht) Op vrijdag 12 november 2010 is Ziekenhuisgroep Twente, dankzij de innovatieve inzet van het FMIS Ultimo Facility Management, tot winnaar uitgeroepen van de Ultimo Awards 2010. Deze jaarlijkse uitreiking van de meest innovatieve toepassing van de Ultimo software vond plaats tijdens het jaarlijkse Ultimo Gebruikerscongres. Het aanwezige publiek kon met hun stem de winnaar aanwijzen. Naast Ziekenhuisgroep Twente waren ESPS, VU Medisch Centrum en Kisuma Chemicals de overige genomineerden.

Innovatieve inzet FMIS zorgt voor winnende nominatie

Ziekenhuisgroep Twente, met ziekenhuizen in Almelo en Hengelo, maakt sinds 2003 gebruik van het FMIS Ultimo Facility Management. De inzending van Ziekenhuisgroep Twente bestond uit de introductie van Ultimo Self Service binnen de organisatie. Men werd geconfronteerd met de bezuinigingsmaatregel om het facilitair meldpunt op te heffen. De beheerders van Ultimo zagen gelukkig in dat Ultimo Self Service ter vervanging hiervan ingezet kon worden. Naast het feit dat er bespaard kon worden op de kosten, konden klanten nu ook zelf meldingen verrichten en deze direct doorgeven aan de relevante back offices.

Daarnaast heeft de organisatie de onderhoudsregistratie sterk verbeterd, zodat de status van onderhoud altijd inzichtelijk is voor technisch verantwoordelijken, managers en zorgmedewerkers. Dit heeft de patiëntveiligheid positief beïnvloed.

Namens Ziekenhuisgroep Twente heeft Francis Kempers, Coördinator Functioneel Beheer, de Ultimo bokaal in ontvangst genomen. Francis Kempers: “Het was niet onze keuze om het facilitair meldpunt op te heffen. Vanuit de ziekenhuisleiding kwam de boodschap dat er bezuinigd moest worden op zaken die niet tot het primaire zorgproces behoren. Met Ultimo is het ook mogelijk om de applicatie via Self Service te ontsluiten naar de afdelingen. Klanten kunnen dan zelf hun meldingen invoeren en rechtstreeks met de back office communiceren. Deze oplossing is misschien minder klantvriendelijk dan een fysiek en telefonisch bereikbaar meldpunt, al hebben we daar nog geen duidelijk inzicht in. De uitrol van Ultimo Self Service stelde ons wel in staat deze procesaanpassing door te voeren en de financiële doelstellingen van het ziekenhuis op dit vlak te realiseren.”



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: