Freecom USBClip maakt digitale informatie onafscheidelijk van bijhorende papieren documenten



(Persbericht) Freecom, een Mitsubishi Kagaku Media-bedrijf, lanceert vandaag de ´USBClip‘, een nieuwe compacte USB-stick waarmee digitale bestanden fysiek kunnen worden bevestigd aan documenten — van brieven tot visitekaartjes tot jaarverslagen. De USBClip kan als een groot uitgevallen paperclip aan allerlei papieren documenten worden bevestigd, van zakelijke documenten tot promotie-materiaal. De nieuwe USBClips zijn er in capaciteiten vanaf 2GB tot maar liefst 32GB. De laatste capaciteit is goed voor ruim 1,1 miljoen Word documenten, meer dan 21.000 digitale foto‘s, 1.025 uur aan muziek, 7.000 presentaties of 32 films.

U herkent de situatie wellicht wel: na afloop van een presentatie, seminar of workshop wisselen de deelnemers visitekaartjes en USB sticks uit waarbij er aan de organisator gevraagd wordt om ook overde presentaties en filmpjes die getoond werden te kunnen beschikken. Iedereen verwacht steeds vaker dat gedrukt materiaal vergezeld gaat van digitale content. Op die manier is de informatie achteraf direct beschikbaar op een gemakkelijke manier en kan het op een bedrijfsnetwerk gedeeld worden met collega's. Een bijkomend voordeel is dat USB sticks in de loop der jaren steeds kleiner en goedkoper geworden zijn waardoor ze veel vaker dan CD's en DVD's gebruikt worden als ´hand-out‘. Het is dan ook vooral een zeer praktisch dagelijks opslagmiddel.

Met de Freecom USBClip kunnen gebruikers digitale bestanden op een praktische en visueel aantrekkelijke manier aan hun documenten bevestigen. De USBClip heeft een elegante vormgeving en kan naar ieders wens worden aangepast. De opdruk van logo's en merknamen maakt de USBClip tot de ideale oplossing voor gebruikers die hun merk onder de aandacht willen brengen en een blijvende indruk op klanten en collega‘s willen maken.

De Freecom USBClip is een ontwerp van Arman Emami en werd eind 2010 al onderscheiden met de Red Dot Design ´Best of the Best‘ Award en is onlangs bekroond met een iF product design ´GOLD‘ award 2011. Dankzij zijn slanke profiel, zijn elasticiteit en zijn flexibiliteit is de USBClip rekbaar en kan hij aan verschillende documenten bevestigd worden zonder het pakketje veel dikker te maken. Daarmee is het een ideaal product om setjes documenten, die moeten worden verzonden, plat te houden en te verzenden.

”Innoverend zijn met USB sticks en nadenken over de praktijk is de sleutel,” aldus Wildrik van der Weiden, product manager Flash bij Freecom. “In een stapel zakelijke documenten of ander marketing/promotiemateriaal, vallen reguliere USB-sticks vaak niet meer op. Gezien de steeds belangrijkere bijdrage die digitale content kan leveren aan een presentatie of een zakelijk voorstel, is het van essentieel belang dat opslagmedia op een professionele wijze en met maximale zichtbaarheid worden gepresenteerd. De USBClip kan eenvoudig aan elke vorm van documenten worden geklemd om ervoor te zorgen dat de digtale content onafscheidelijk blijft van de papieren versie. Het opvallende design springt bovendien goed in het oog!”

Freecom heeft eerder begeerde Red Dot-prijzen binnengehaald met zijn USBCard, ToughDrive, Mobile Drive CLS en Mobile Drive XXS, en werd in 2010 meer dan 60 internationale prijzen gewonnen. De laatste prijs voor de USBClip laat zien dat een opvallend ontwerp een steeds grotere en onderscheidende rol in de IT-opslagsector speelt en de bijbehorende erkenning krijgt.

Prijs en beschikbaarheid
De USBClips zijn vanaf vandaag leverbaar in de volgende capaciteiten en verkoopadviesprijzen inclusief BTW; 2GB 9,95 €, 4GB 13,95 €, 8GB 19,95 €, 16GB 39,95 €, 32GB TBA.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: