Golden Tulip verstevigt positie in China



(Persbericht) Golden Tulip verstevigt positie in China
Uitbreiding naar 50 hotels in de komende jaren

Amersfoort, 28 januari 2011 Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels, kondigt aan dat het de komende 5 jaar 50 hotels in China aan zijn porfolio wil toevoegen. De internationale hotelketen ondertekende onlangs een management contract met de YiHe Group voor de bouw van 2 hotels in Tunchang County, China. Hiermee krijgt het toegang tot de belangrijke destinatie Hainan International Tourism Island. De hotels openen hun deuren in 2012 en 2013 en beschikken in totaal over 600 kamers. Momenteel managed Golden Tulip 3 hotels in Shanghai.

Van 1 tot 5 sterren
In de komende jaren zal Louvre Hotels de positie van de merken Royal Tulip (5-sterren), Golden Tulip (4-sterren) en Tulip Inn (3-sterren) in de prestigieuze toeristische en zakelijke gebieden in China verder uitbreiden. In 2011 zal Golden Tulip met nog 5 andere hotels managementcontracten afsluiten. Aan het eind van 2012 verwacht de groep in totaal 25 hotels in de portfolio te hebben in de belangrijkste steden zoals Shanghai, Beijing, Tianjin en Dalian.

Vanaf 2013 zal Louvre Hotels ook in het goedkopere segment hotels openen. Het merendeel van deze Campanile en Première Classe hotels zal volledig nieuw gebouwd worden.

Belangrijke groeimarkt
Voor het ambitieuze Louvre Hotels & Golden Tulip is China een van de belangrijkste groeimarkten. Niet alleen is de lokale zakelijke en toeristische markt belangrijk. Ook zal de Chinese bevolking meer internationaal gaan reizen en dan is het belangrijk dat ze bekend is met de verschillende hotellabels van de groep. Om de sterke groei de komende jaren te ondersteunen, heeft Louvre Hotels een kantoor geopend in Shanghai.

Pierre-Frédéric Roulot, President van Louvre Hotels, is zeer verheugd met de overeenkomst met YiHe Elderly Care Industry Care Company Ltd. om 2 nieuwe Golden Tulip hotels te bouwen op het prestigieuze Hainan International Tourism Island. “Ter aanvulling op onze succesvolle hotels in India, Thailand en Indonesië speelt China een zeer belangrijke rol in het versterken van onze positie in Azië. Door onze grote diversiteit aan merken die in verschillende segmenten opereren, zijn wij heel goed in staat om in te spelen op de behoeften van de Chinese zakelijke reizigers en internationale toeristen”.

Over Louvre Hotels & Golden Tulip
Met meer dan 1.000 hotels in 42 landen is Louvre Hotels de op een na grootste Europese en wereldwijd de 8ste hotelketen. De keten is eigendom van Starwood Capital Group.
Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels, heeft bijna 50 jaar ervaring als franchiseonderneming en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 200 hotels en een totaal van 27.000 kamers. De merken Tulip Inn (drie sterren), Golden Tulip (vier sterren) en Royal Tulip (vijf sterren), bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch.
Louvre Hotels voert naast Golden Tulip de merken Premiere Classe, Campanile, Kyriad and Kyriad Prestige.
Louvre Hotels is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (55 hotels), Campanile (21 hotels) en Premiere Classe (2 hotels).
Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com



Comments are closed.