Het verband tussen de website standaarden en SEO (zoekmachine optimalisatie)



Oosterhout, 05-12-2009

De markt voor website ontwikkeling is doorgaans niet duidelijk en transparant genoeg voor de standaard gebruiker. Bedrijven doen in de regel een dan ook beroep op een bureau dat gespecialiseerd is in het bouwen van websites. En dit vaak zonder kennis te hebben van de techniek die achter de website verscholen zit. Dit is in principe ook vrij vanzelfsprekend aangezien dit een technisch vakgebied waar men dan ook een specialist voor inschakelt. De vormgeving en het gebruiksmenu van de website is uiteindelijk bepalend voor de keuze van de klant.

Helaas vertalen de meeste webbureaus de techniek achter de website ook niet dienovereenkomstig naar de opdrachtgever. Met andere woorden, de techniek van de code wordt niet vereenvoudigd vertaald naar de klant. En dit heeft niets te maken met het feit dat webbureaus deze kennis niet willen delen, maar er wordt simpelweg niet naar gevraagd omdat de kennis bij de klant ontbreekt. En nu komt de gewetensvraag. Moet je dit nou wel, of niet aangeven naar de klant toe? En hier antwoord JMsolutions steevast ja op.

Een nette code voor het maken van een website moet in de regel voldoen aan W3C standaarden. De website moet dus compatible zijn met de browsers. Hierdoor is de website beter vindbaar en dit bespaart de klant weer een flinke uitgaven om naast de website ook extra nog te investeren in SEO (zoekmachine optimalisatie) En hier gaat het over het algemeen ook vaak mis. Een webbureau zet snel een website in elkaar zonder zich aan deze standaarden te houden. Het gevolg hiervan is dat de website veel overbodige code heeft waardoor de website uiteindelijk slecht gevonden kan worden.

En het webbureau biedt de klant naast de website dan ook een SEO pakket aan, waardoor de website beter gevonden wordt in de zoekmachines. Hierdoor maakt men zich dus schuldig aan twee zaken die ten nadelen van de klant uitpakken. Dit verklaart overigens ook de enorme groei (windhandel) van webbureaus die een combinatie aanbieden van het bouwen van websites en SEO. Kortom het is dus een kwestie van vraag en aanbod. De vraag wordt in stand gehouden door webbureaus die websites ontwikkelen op basis van slechte codes. En zodoende kan men ervoor zorgen dat er groot aanbod in de markt ontstaat voor SEO.

En dit terwijl de focus van dienstverlening vanzelfsprekend moet liggen op service, transparantie en kwaliteit tegen een eerlijke prijs. Maar de webbureaus schieten inmiddels als paddenstoelen uit de grond. Maar hiernaast ook amateurbureaus en studenten. Hierdoor worden er websites ontwikkeld die niet voldoen aan de standaard en die er in andere browsers verschillend uit zien.

JMsolutions wilt graag een einde maken aan deze negatieve trend door de klant weer centraal te stellen. Bovendien werkt JMsolutions altijd vanuit een persoonlijk uitgangspunt. En bovendien kan men bogen over jarenlange kennis en ervaring van website ontwikkeling, een groot en divers partnernetwerk, gestandaardiseerde werkprocessen, meedenken met de klant, CMS ontwikkeling (zoekmachine vriendelijk), internet, SEO (voor websites die niet door Jmsolutions zijn ontwikkeld) en ruime kennis van commerciële bedrijfsprocessen.

Om u een indruk te geven over onze werkwijze zouden wij graag een democase voor willen leggen. JMsolutions heeft een bedrijf met een bestaande website geholpen door het aanpassen van de websitecode. De naam van deze klant is Bronkhorst Sales Solutions. Een aantal jaren gelden heeft deze klant ook een website laten ontwikkelen in combinatie met een SEO pakket. Tijdens het dieptepunt van de recessie raakte dit bedrijf meer afhankelijk van de vindbaarheid op internet. Na een aantal tests kwam JMsolutions dan ook tot de ontdekking dat de vindbaarheid bijzonder slecht was. En dit terwijl er een fiks bedrag geïnvesteerd was in de ontwikkeling van de website en SEO. Na een korte analyse van de website bleek dat de code zeer slecht en halfslachtig geschreven was. En de beloofde SEO was niet was toegepast. Na een kleine aanpassing schoten de resultaten omhoog. De website was weer zoekmachine vriendelijk en werd dus weer beter gevonden. Maar misschien nog beter, hier kwam verder geen SEO aan te pas.

Graag zouden wij van JMsolutions u dan ook willen informeren over een boek m.b.t. webdesign. Dus voordat u overweegt te starten met een website proces, is het raadzaam dit boek te lezen. Dit boek beschrijft het website proces waardoor de klant de basis beter begrijpt. En hierdoor kan de klant dus beter reageren op vragen en opmerkingen van een webbureau. Maar bovendien is de klant hierdoor ook in staat om zichzelf vragen te stellen. En men zou hierdoor ook een basis controle uit kunnen voeren op de website.

Het boek heet Webdesign Rules. U kunt het boek vinden via de link: www.webdesignrules.nl
Mocht u nog meer willen weten dan kan u contact opnemen met JMsolutions. U kunt natuurlijk ook vrijblijvend contact opnemen voor een gratis quick scan voor uw website.

JMsolutions
Everdenberg 141
4902 TT Oosterhout
Telefoonnummer: 0162 434078
Email: info@jmsolutions.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: