Hotel Dom prikkelt alle zintuigen als eerste in Nederland



(Persbericht) Hotel Dom prikkelt alle zintuigen als eerste in Nederland
Nieuw hotel in Utrecht met sensitieve geuren per kamer in samenwerking met Ambius

Utrecht, 19 Oktober 2011 - Sommige hotels bieden een bed en ontbijt, andere hotels bieden beleving. De gast prikkelen op het gebied van inrichting, goede muziek, lekker eten, wisselende mood verlichting en natuurlijk uitstekende gastvrije service. Het pas geopende Hotel Dom in Utrecht gaat als eerste in Nederland nog een stapje verder. Samen met Ambius geurbeleving (Microfresh) selecteerde het hotel voor elke hotelkamer een eigen geur zodat het reukorgaan van de gast nu ook geprikkeld wordt. Ambius, een internationaal bedrijf dat zich richt op interieur met beplanting, kunst en geur, heeft al ruimte ervaring met geurbeleving bij lifestyle merken als Abercrombie and Fitch en in internationale tophotels.

Hotel Dom is het eerste Nederlandse hotel dat deze extra dimensie biedt aan haar gasten. In alle elf suites van het nieuwe Hotel Dom in hartje Utrecht werd een unieke sfeer gecreëerd door middel van een Microfresh Cube. De geuren die gebruikt worden in de kamers zijn: Fresh Cotton, Refreshing Lavender, Marine Fresh, Fresh Water en Porsche Nuevo. Alle geuren hebben hun eigen karakter die een bepaalde gemoedstoestand opwekken. De lobby krijgt ook een eigen geur: Lotus Flower. Deze geur heeft een open en uitnodigend karakter. De Microfresh Cube kan overal in de kamer geplaatst worden zodat het aan het zicht van de gast onttrokken wordt. Het apparaat heeft een tijdsregelaar en werkt op stroom.

Beide partijen zijn trots op deze samenwerking die nu nog uniek is in Nederland. ´We streven er naar een onvergetelijke beleving te creëren voor onze gasten. Enkele jaren geleden werd al door andere hotels wisselende verlichting ingesteld, maar wij gaan nu een stapje verder met een unieke geur voor elke kamer', aldus Mariska Onink, General Manager van Hotel Dom. De gasten worden vooraf geïnformeerd over de geuren van Ambius.
Marc Schoutens van Ambius Nederland:"Geur management is een tool dat al heel veel in de retail gebruikt wordt, omdat bezoekers van een winkel in een bepaalde gemoedstoestand komen als ze via het reukorgaan geprikkeld worden en dit de verkoop bevordert. Indien hotels dit gaan gebruiken, dan treedt hetzelfde effect op: gasten voelen zich op hun gemak en komen graag terug."

Over Ambius geurbeleving (Microfresh)
De reukzin is het krachtigste zintuig voor emoties en herinneringen. Ambius speelt hierop in en kan omgevingen creëren waarbij mensen zich op hun gemak voelen op basis van de omgevingsgeur. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van geuren een gedenkwaardige sfeer oproepen, die de activiteit en productiviteit van gasten verhogen en stress verminderen. In de hotellerie levert het een hogere loyaliteit op. De Ambius geurbeleving (Microfresh) geuren verspreiden zich in nevelvorm en vallen niet op de grond na de emissie. De verspreide geur blijft nog maximaal vier uur in de lucht aanwezig. Omdat de verspreiding van de geurdeeltjes wordt gecontroleerd door de luchtstroming in de ruimte, ruikt het in de gehele ruimte hetzelfde. De ingrediënten zijn natuurlijke producten en worden geproduceerd volgens de hoogste normen. Dit in tegenstelling tot conventionele systemen, die zijn samengesteld uit ten minste 50% oplosmiddelen en drijfgassen dat potentieelschadelijke vluchtige organische stoffen bevat. Ambius geurbeleving (Microfresh) bevat zuivere geuren zonder de noodzaak van dergelijke toegevoegde stoffen. In Engeland worden de Microfresh cubes al langer gebruikt in de hotellerie. Luxe hotels in Londen zoals The Montcalm Hotel en Omni hotels. In de U.S. kent het concept een groot succes in samenwerking met het beroemde Abercrombie and Fitch. Voor hun eigen parfum ´Fierce' werd een speciale Microfresh formule ontwikkeld. Eerder was het sprayen van de geur in de winkels tijdrovend en kostbaar. Met het Ambius Microfresh systeem besparen ze een hoop tijd en geld.

Over Hotel Dom
Hotel Dom is een nieuw hotel met elf suites, lounge, vier privéruimtes en Restaurant en Cocktailbar Four. In totaliteit is het pand 1.000 vierkante meters groot. Het hotel staat enkele meters van de Domkerk en in het centrum van Utrecht. Het pand dateert uit het eerste helft van de 18e eeuw en is gebouwd op oude kelders. Veel belangrijke elementen, zoals de schouw, balklagen, kozijnen, deuren etc. zijn bewaard gebleven.
Hotel Dom is voor Utrechtse begrippen een uniek concept. In eerste instantie door de centrale ligging maar niet in de laatste plaats door de uitstraling, het serviceniveau en kwaliteit.
DOM staat voor:
Desire: het verlangen naar de mooie dingen in het leven. Naar de mogelijkheid je te laten verwennen.
Opportunity: Open staan voor mogelijkheden, zien van kansen. Lef hebben om nieuwe dingen te proberen.
Modesty: Charmante bescheidenheid zonder enige vorm van pretentie.

Over Ambius
Ambius is 's werelds grootste leverancier van interieurbeplanting voor bedrijven en instellingen. Het bedrijf streeft er naar alle zintuigen te stimuleren door een optimale werkomgeving te creëren. Ambius ontwerpt, installeert en verzorgt de binnen- en buitenbeplanting. Zo creëren zij een fascinerende sfeer bij werkomgevingen, retailers, hotels en zorginstellingen door middel van kunst, bloemen, fruit en microfresh. Daarnaast biedt zij ook diensten aan zoals verfrissende geuren (Microfresh) voor op de werkplek of kunst voor aan de muur. Ambius bekleedt gebouwen en plaatst planten, maar bovenal creëert zij een omgeving waarbij alle vijf de zintuigen worden geprikkeld. Ambius is een internationaal bedrijf en onderdeel van Rentokil Initial plc.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: