Introductie nieuwe manier van doneren



(Persbericht) Amsterdam - Het steunen van een goed doel in combinatie met kerstkaarten is voor veel consumenten en bedrijven voor de hand liggend. Tegelijkertijd is er een trend gaande om kerstkaarten zelf online te ontwerpen, bijvoorbeeld met een eigen foto. Daarom hebben de 12 bekendste goede doelen hun krachten gebundeld in het initiatief Goededoelenkaartje.nl. Dit concept is in feite een oude manier om geld op te halen voor hulporganisaties, alleen in een nieuw interactief jasje.

Oude manier van doneren in een nieuw jasje

Nog maar enkele decennia geleden gingen verschillende goede doelen voor hun belangrijkste inkomstenbron langs de deuren om wenskaarten te verkopen. In de loop van de tijd is dit overgegaan in het huidige systeem van donateurs en is de activiteit van kaartverkoop sterk teruggelopen.

Nu consumenten steeds vaker via internet aankopen doen, is dit reden genoeg voor de goede doelen om de kaartverkoop online nieuw leven in te blazen (de online consumentenbestedingen waren in 2009 gestegen naar een omzet van € 6,4 miljard. Bron: GfK).

Voor hetzelfde geld een bijdrage aan het goede doel

Goededoelenkaartje.nl is een samenwerking tussen de 12 bekendste goede doelen, waaronder KWF Kankerbestrijding, War Child, Unicef, het Wereld Natuur Fonds, Amnesty International en Create2send. Op deze website creëer je eenvoudig online een eigen kerstkaart en steun je tegelijkertijd een goed doel naar keuze.

Brecht Janssen, Manager Marketing & Fondsenwerving van War Child geeft aan; “Een kaartje ontvangen van iemand is altijd heel bijzonder. Iemand geeft om je, denkt aan je of wil je gewoon iets moois toewensen. Het komt recht uit het hart. Het mooie van Goededoelenkaartje.nl is dat het ook nog eens zorgt voor anderen. Zo kan War Child met de bijdrage van Goededoelenkaartje zich inzetten voor een vreedzame toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden. Dankzij Goededoelenkaartje.nl kunnen we nog meer oorlogskinderen helpen”.

Joep Verboeket, Hoofd Fondsenwerving van KWF Kankerbestrijding vult haar aan; “Deze kaart is voor drie partijen bijzonder. De verzender kan zich creatief uitleven door eenvoudig zelf een kaart te ontwerpen. De ontvanger krijgt een op maat gemaakte persoonlijke kaart, en als derde krijgt het goede doel €0,50 per verstuurde kaart. KWF Kankerbestrijding juicht dit soort creatieve initiatieven erg toe. Dit is dit een sympathieke manier om rond kerst een donatie aan het goede doel te geven, zonder dat het de verzender extra geld kost, want de kaart is inclusief donatie aan het goede doel even duur als een normale kaart in de winkel”.

Al duizenden bestellingen

De mogelijkheden van het online creëren en vervolgens fysiek laten drukken en versturen van een unieke kaart zijn tegenwoordig nagenoeg onbeperkt. Op Goededoelenkaartje.nl kan je als consument foto‘s, kaders, illustraties en teksten omvormen tot unieke kerstkaarten. Elke kaart wordt vervolgens gedrukt, gefrankeerd en door de postbode thuis bezorgd. Het is dus geen wonder dat het initiatief goed aanslaat bij het publiek en er nu al, drie weken voor de kerst, duizenden kerstkaarten worden besteld.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: