(Persbericht) Clipit deed onderzoek naar de online berichtgeving over 10 telefoonmerken. Uit het onderzoek kwam naar voren dat over iPhone veruit het meest gesproken wordt binnen online media websites. iPhone behaalt zelfs meer berichten dan de overige 9 merken uit de top 10 samen. Op de tweede en derde plaats volgen Blackberry en HTC.

Clipit monitoorde twee maanden lang alle berichten over telefoonmerken in bijna 10.000 bronnen binnen online en social media websites. De iPhone liet de andere telefoonmerken ver achter zich wat betreft de hoeveelheid gevonden berichten, met een totaal van 220.015 berichten in twee maanden tijd. De Blackberry volgt met 85.306 berichten. HTC en Nokia behaalden nagenoeg dezelfde resultaten met respectievelijk 39.788 en 39.510 berichten. Onderaan de top 5 Samsung met 9.111 berichten. Het merendeel van de berichten werd gevonden binnen sociale media websites (85%).

Kijk voor een overzicht van de hoeveelheid gevonden berichten op http://www.clipit.nl/nieuws/artikelen/1683/iphone-domineert-online-berichtgeving

Aanwezigheid telefoonmerken binnen social media websites
Opvallend in de analyse is dat het grootste deel van de online berichtgeving over telefoonmerken plaatsvindt binnen social media websites, kijk voor een overzicht van de meest voorkomende websites op www.clipit.nl. Een deel van de berichten wordt veroorzaakt door communicatie vanuit de telefoonmerken zelf. Telefoonmerken houden hun volgers via social media op de hoogte van de elkaar snel opvolgende nieuwe gadgets voor de telefoons. Aan het aantal volgers te zien stellen telefoongebruikers het op prijs dat de telefoonmerken aanwezig zijn binnen social media websites en de gebruikers betrekken bij de releases.

De consument als fan
Naast de aanwezigheid van de telefoonmerken binnen social media websites, zorgen ook de gebruikers van de telefoons voor het grote aantal berichten. De gebruikers openbaren zich binnen social media websites als ware fans. Ze houden elkaar op de hoogte van de nieuwste gadgets en verspreiden informatie over de nieuwste releases op een ongekende snelheid. Zo wordt iPhoneclub momenteel gevolgd door 20.467 twitteraars. Daarnaast worden er via social media veel vragen gesteld over de telefoons en helpen de gebruikers elkaar met het ontdekken van de talloze mogelijkheden die met name de smartphones te bieden hebben. Het commitment van de consument met betrekking tot het telefoonmerk lijkt dan ook hoog te liggen.

Kansen voor telefoonmerken
De telefoongebruikers bevinden zich in grote getalen op social media websites. De consument lijkt er behoefte aan te hebben om zich betrokken te voelen bij het telefoonmerk. Het is daarom als telefoonmerk belangrijk om aanwezig te zijn op websites waar de doelgroep zich bevindt om vragen te beantwoorden. Daarnaast is het belangrijk om te monitoren waar de interesse van de consument ligt, zodat op die interesse kan worden ingespeeld.

Over Clipit
Clipit, specialist in online media monitoring, scant 24/7 o.a. persberichten, nieuwssites, discussiefora en social media als Twitter, Hyves en Facebook. In bijna 10.000 bronnen worden dagelijks honderdduizenden berichten gevonden en gefilterd op relevantie voor klanten als Unilever, Vodafone en Apple. Neem voor meer informatie contact op met Lonneke van de Veerdonk via 024-359 37 90 of [email protected].

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular