Jamie Oliver doneert opbrengst kerstmenu aan 3FM Serious Request



(Persbericht) PERSBERICHT

Jamie Oliver doneert opbrengst kerstmenu aan 3FM Serious Request

Kerstmenu eenvoudig te downloaden op Smulweb

Baarn, 15 december 2010 Internationaal kookfenomeen Jamie Oliver biedt Nederland dit jaar de ultieme mogelijkheid om een heerlijk kerstmenu op tafel te zetten èn tegelijkertijd iets goeds te doen voor een ander. Op ‘s lands grootste culinaire website Smulweb kan men voor slechts €2,99 Jamie‘s Kerstbox downloaden, waarvan een deel van de opbrengst naar de jaarlijkse 3FM actie Serious Request gaat.

Over het menu
Zoals we gewend zijn van Jamie Oliver hoeven we geen dagen achtereen door te brengen in de keuken om toch een fantastische maaltijd op tafel te kunnen zetten. Hij geeft ons nu ook weer voor de Kerst praktische adviezen om een volwaardig culinaire avond te verzorgen in drie gangen voor acht personen.

Jamie stelde een Kerstbox samen met daarin de recepten, wijnadvies van Hubrecht Duijker en een menukaartje in de vorm van een dobbelsteen die je op naam kunt uitdraaien. Volgens de keukenprins is het menu naar eigen zeggen ´makkelijk maar gegarandeerd lekker‘, waarbij echte kersttradities de revue passeren.

Smulweb en Jamie Oliver hopen dat veel mensen het menu zullen downloaden zodat er een mooie donatie overhandigd kan worden aan Serious Request, dat dit jaar actie voert voor kinderen die hun ouders zijn verloren door de gevolgen van AIDS. Het menu is te downloaden op http://www.smulweb.nl/actie/jamie_oliver

Het best verkochte non-fictie boek in Engeland ooit
Jamie Oliver timmert al sinds zijn zestiende aan de weg om de wereld te veroveren met zijn kookkunsten. Dit niet zonder resultaat, aangezien Oliver inmiddels elf kookboeken op zijn naam heeft staan waarvan ´Jamie in 30 minuten‘ het best verkochte non-fictie boek in Engeland ooit is. Daarnaast is hij nog steeds volop actief in de keuken van Fifteen restaurant in Londen en schrijft hij artikelen voor de Saturday Times Magazine.

Smulweb
Smulweb is een initiatief van Younity Media. Smulweb is de grootste culinaire website van Nederland met vermelding van 350.000 recepten en 17.500 restaurants. De website heeft 965.000 leden en stuurt haar nieuwsbrief naar 150.000 lezers. Smulweb wordt bezocht door hoger opgeleide mensen met een bovenmodaal inkomen met een leeftijd tussen de dertig en zestig jaar. Smulweb heeft gemiddeld twee miljoen unieke bezoekers per maand.

(Niet voor publicatie)

Voor high res fotomateriaal en andere informatie kunt u contact opnemen met:

HarverPro Interactieve Communicatie en PR
Robert Verhoeven
T: 0348 560731
E : robert@harverpro.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: