Just-Eat gaat ook in Spanje bezorgen



Online maaltijdservice Just-Eat is bezig met flinke stappen om de thuisbezorgmarkt verder te ontwikkelen. Zo wordt de service vanaf september uitgebreid naar Spanje en wil de website in 2011 doorgroeien naar onder meer Italië, India en Brazilië. Verder lanceert de online maaltijdservice in september een applicatie voor de iPhone. Om de markt verder te professionaliseren en technologische innovaties te kunnen doen, werd er vorig jaar 12 miljoen euro aangetrokken van Index Ventures. Inmiddels is Just-Eat internationaal marktleider met Nederland als één van zijn belangrijkste markten.

Dat de thuisbezorgmarkt zich met enorme stappen ontwikkelt, blijkt wel uit de groeipercentages van 50 tot 200 in de verschillende landen waar Just-Eat actief is. In Nederland is het aantal bestellingen van Just-Eat.nl het afgelopen jaar verdubbeld en wordt er een omzet van zo'n 35 miljoen euro verwacht in 2010. Voor de uitbreiding naar Spanje trok Just-Eat de voormalige sales director van het Spaanse eBay aan.

aantal_orders

Nederlandse restaurants meest professioneel
Just-Eat heeft momenteel 300 medewerkers in dienst, behandelt dagelijks tienduizenden bestellingen en verwacht tegen het einde van dit jaar uit 15.000 restaurants te kunnen putten. Nederland is volgens Laurens Groenendijk, managing director Just-Eat Benelux en lid van het internationale managementteam, een relatief geprofessionaliseerde markt in vergelijking met het buitenland. "Doordat de bezorgrestaurants in Nederland al op een professioneel niveau werken, is de communicatie een stuk makkelijker dan in andere landen. Hierdoor kunnen we makkelijker onderzoeken en testen hoe wij de restaurants kunnen ondersteunen met extra service en advies om hun business, en dus de bezorgmarkt, nog professioneler te maken," aldus Groenendijk.

Zo werd in Nederland met succes geëxperimenteerd met een programma waarbij restauranthouders een Smart konden leasen en startte Just-Eat met het aanbieden van bezorgbrommerverzekeringen. "Met name in de winter, toen de wegen een tijd lang minder goed begaanbaar waren, nam de aanvraag voor Smarts enorm toe. Het is voor restauranthouders in deze branche uitermate belangrijk dat hun bezorgvoertuigen in orde zijn. Het aantal bestellingen dat bezorgd moet worden, is namelijk al snel 80 procent van de omzet," stelt Groenendijk. Verder nam Just-Eat eerder de productie van pizzadozen en menukaarten uit handen van restauranteigenaars.

Dynamiek van de markt
Dat er nog veel kansen liggen in de bezorgmarkt heeft volgens Groenendijk vooral te maken met het enorme dynamische karakter van de markt. "De dynamiek en ontwikkelingen op het internet vertalen zich vaak direct door naar de online bezorgmarkt voor maaltijden. Het is een must om hier continu gehoor aan te kunnen geven," aldus Groenendijk. Om deze reden werkt Just-Eat inmiddels met 35 developers die constant bezig zijn om het bestellen van eten nog sneller en gemakkelijker te maken. Vaak wordt Nederland als lab gebruikt om nieuwe innovaties te testen. Zo wordt dit najaar een applicatie voor de iPhone gelanceerd en volgt kort daarop ook een game voor op de iPhone. Eerder dit jaar lanceerde Just-Eat een applicatie in samenwerking met Samsung waarbij eten bestellen via de televisie mogelijk werd.

Over Just-Eat
Just-Eat is momenteel beschikbaar in acht landen en is daarmee wereldwijd het grootste foodportal. Dit zijn 35 miljoen bestelde maaltijden per jaar, met 10.000 restaurants online in onder meer Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden, Ierland, Noorwegen en Canada. In Nederland bundelt het platform de krachten van bijna 2.000 bezorgrestaurants, van grote ketens als Domino's, Taco Mundo en New York Pizza tot lokale snackbars en shoarmazaken.

Met de gepatenteerde Just Connect Technologie maakt Just-Eat.nl als enige aanbieder direct contact tussen klant en keuken mogelijk. Naast een uitgebreid online betaalsysteem, biedt het platform promotionele, communicatie- en after sale diensten aan voor zijn restaurants. Consumenten kunnen naast bestellingen, ook gebruik maken van een online helpdesk via de live chat service, een online spaarsysteem en de mogelijkheid om aangesloten restaurants te recenseren.

Website: http://www.justeat.nl

Bron: EMEA Persberichten



, , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: