Kostenreductie door sales outsourcing



(Persbericht) ‘s-Hertogenbosch, 15-12-2010

Kostenreductie is een essentieel aspect om te overleven in de zakelijke dienstverlening. In een steeds toenemende en concurrerende economie, hebben veel bedrijven daarom besloten om hun verkoop uit te besteden aan bedrijven die hier gespecialiseerd in zijn. Deze sales outsourcing bedrijven zijn experts in het beoordelen van zakelijke kansen, het uitvoeren van de markt trendanalyse, het verstrekken van effectieve duidelijke en beknopte verkoopplannen en het creëren en benutten van kansen in de zakelijke markt.

Sales outsourcing is uitermate geschikt voor bedrijven met een nieuw of bestaand product / dienst die hulp nodig hebben met het identificeren van hun markt en de directe verkoop. Met behulp van sales outsourcing verminderen bedrijven niet alleen de kosten men kan zich hiernaast ook concentreren op andere aspecten van het bedrijf.

Ontwikkelen van vaste kosten naar variabele kosten

Als het gaat om vermindering van de kosten binnen bedrijven, negeren ze vaak de vaste kosten en concentreren zich doorgaans uitsluitend op hun variabele kosten. In principe is er helemaal niets mis met deze aanpak, maar er zijn genoeg manieren om de vaste kosten te verminderen zonder dat dit invloed heeft op de service, kwaliteit, etc. Zij kunnen de vaste kosten van salarissen van commerciële werknemers omzetten in vast - variabele kosten. De meeste sales outsourcing bedrijven werken namelijk met een vaste vergoeding met een component van resultaatafhankelijke beloning (bonus)

Sales outsourcing stelt bedrijven in staat om het marktaandeel te vergroten

Het is niet langer een kwestie van welk bedrijf een marktleider of markt volger is. Bedrijven moeten nu marktdeskundigen worden en deze kennis gebruiken om hun klanten te benaderen. Helaas beschikken veel bedrijven niet over de sales ervaring die nodig is voor de groei van deze activiteiten. Voor veel bedrijven betekent dit dus dat zij genoodzaakt zijn meerdere verkopers in dienst te nemen of tijdelijk te detacheren. En klanten hebben liever niet de ene nieuwe accountmanager na de andere. Deze praktijken beschadigen het bedrijf, de positie in de markt en doen het marktaandeel kelderen. Niets is namelijk schadelijker dan klanten gemengde signalen te versturen. Het vergroten van het marktaandeel gaat dus hand in hand met verhoogde commerciële inspanningen. Als uw bedrijf niet beschikt over deze commerciële mogelijkheid dan is het verstandig om een sales outsourcing bedrijf in de hand te nemen.

Sales outsourcing stelt bedrijven in staat om zich te concentreren op kerncompetenties

Zoals eerder vermeld, sommige bedrijven hebben een fantastisch product of dienst, maar geen duidelijke aanwijzingen over hoe ze deze het beste kunnen verkopen. Dit kan in veel gevallen leiden tot zeer frustrerende situaties. Sales outsourcing bedrijven zijn experts in de propositie en opvolging. Zij zijn bovendien experts in het uitvoeren van de sales account gap-analyse die nodig is om nieuwe business te generen. Hierdoor kunnen bedrijven zich dus meer concentreren op productontwikkeling bedrijfsverbeteringen en ontwikkeling van personeel. Bovendien biedt het bedrijven de mogelijkheid om te gaan met initiatieven om hun brutowinst te verhogen door zich te concentreren op andere kostenbesparingen. Dit stelt bedrijven dus in staat om te besparen op hun dagelijkse operationele kosten.

Maximaliseren van de prijsstelling

Als het gaat om de prijsstelling van een product of dienst, wat zijn dan de essentiële criteria die nodig zijn om ervoor te zorgen de prijs overeenkomt met de waarde ervan? En nog belangrijker, is het bedrijf zich bewust van de prijs - kwaliteit verhouding in relatie tot de waarde van die de klanten er aan geeft? Veel bedrijven zijn vaak niet op de hoogte van het feit hoe ze hun prijs moeten bepalen, maar ook hoe ze hun prijsstelling in de markt kunnen maximaliseren. Het is dus niet alleen over hoe klanten het product zien, maar ook wat de product kenmerken en voordelen zijn in relatie tot een bedrijf, of concurrent. Veel te vaak hebben bedrijven onregelmatige prijspatronen die geen afspiegeling zijn van de selling points van hun producten. Het maximaliseren van de brutowinst stelt bedrijven in staat zijn marktaandeel te vergroten. Door gebruik te maken van sales outsourcing bent u dus in staat om uw productontwikkeling te verbeteren. Een beter product betekent tevreden klanten en meer omzet. Zo simpel is het.

Sales outsourcing betekent verlaging van de sales cyclustijd

Lagere sales cyclustijden betekent dat bedrijven sneller kunnen factureren, sneller betaald worden en een hoge omloopsnelheid creëren in het voorraadbeheer. Aangezien voorraadbeheer veel geld kost, is het belangrijk om producten snel te verhandelen. Dit is namelijk een essentieel aspect van zakelijk succes. Snellere en beter voorraadbeheer en omzet tarieven worden gerealiseerd wanneer sales professionals zich enkel richten op sales en het maximaliseren van klantrelaties. Veel bedrijven beschikken helaas niet over deze middelen. Door gebruik te maken van sales outsourcing is dit wel mogelijk. Sales outsourcing bedrijven beheren het gehele verkoopproces en zijn in staat om te voldoen aan de verwachtingen van de klant.

Als het gaat om het ontwikkelen van een bedrijf, moeten bedrijven hun verkoop cyclustijden verlagen en hun marktaandeel vergroten. Voor sommige bedrijven is dit een makkelijke opgave. Voor andere bedrijven kan het een flinke uitdaging zijn. Wanneer een bedrijf niet over de verkoopexpertise beschikt om haar bedrijf te laten groeien, moeten ze overwegen om gebruik te maken van sales outsourcing. Het bedrijfsleven beweegt en veranderd namelijk snel. Bedrijven zijn ofwel bereid om hiervan te profiteren en te winnen, of ronduit te verliezen. Sales outsourcing bedrijven zijn in staat om deze verkoopkansen te benutten omdat ze beschikken over een systematische en beproefde aanpak om groeiende bedrijven optimaal te ondersteunen. Ze weten wat werkt en kunnen helpen het volledige bedrijfspotentieel te benutten.

Wie hierover meer wilt weten kan contact opnemen met Blue Arrow Sales B.V. via e-mail: info@bluearrow.nl of telefoon: 073-6409388. Bezoek onze website: www.bluearrow.nl voor meer artikelen over het vakgebeid sales.



Comments are closed.