Afgelopen woensdag maakten wij reeds melding van grove schending van privé gegevens door KPN Hi. Een klant die een nieuw nummer had gekregen kon door in te loggen op de website met zijn telefoonnummer simpelweg alle gegevens van de oude eigenaar van het nummer achterhalen. Na het invullen van een klachtenformulier en een telefoontje naar KPN Hi om deze situatie aan de kaak te stellen, is er een telefoontje naar onze redactie gekomen. 

.

KPN Hi wilde graag het telefoonnummer hebben van de persoon die ongevraagd de privé-gegevens kon achterhalen. Hier hebben wij na toestemming van de nummerhouder mee ingestemd. De belofte was dat KPN Hi de persoon binnen een uur zou terugbellen om in ieder geval excuses aan te bieden en te achterhalen waar het euvel nou precies ligt. Ik schrijf ligt, want het probleem schijnt nog niet opgelost te zijn. Momenteel kan een klant niet inloggen bij KPN Hi om zijn belgegevens te bekijken. 

De klant is nog steeds niet terug gebeld. Kennelijk is er bij KPN Hi wat meer aan de hand, gezien het feit dat de inlogmogelijkheid momenteel niet werkt. KPN Hi heeft na 24 uur er wel voor kunnen zorgen dat de klant niet meer de privé gegevens van de oude klant kan inzien, maar het telefoontje met de beloofde excuses is nog steeds niet gekomen. Toch raar voor een bedrijf in de communicatiebranche

bron:Leo Kits