Mannencosmetica in de “lift”



(Persbericht)
PERSBERICHT

H3O Cosmetica geeft mannencosmetica een “lift”

Baarn, 29 november 2010 - De laatste jaren is de aandacht voor mannenverzorging en mannencosmetica enorm toegenomen. Mannen vinden het steeds belangrijker om er knap, fris en verzorgd uit te zien. Lichaamsverzorging is onderdeel geworden van de dagelijkse verzorging van de man. Afgelopen jaar was de omzet in Nederland maar liefst 420 miljoen euro, een groei van 5% ten opzichte van 2008. Lichaams- en gezichtsverzorging laten een groei van respectievelijk 19% en 11,5% zien. Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen. De stijging van de verkoop van mannencosmetica is inmiddels groter dan de stijging van de verkoop van cosmetica in het algemeen.

De ontwikkeling van cosmeticaproducten voor de man staat niet stil. De mannenhuid verdient een andere verzorging dan de vrouwenhuid. De huid van de man is bijvoorbeeld 24% dikker dan de huid van de vrouw. Dit betekent minder snelle veroudering van de mannenhuid, maar rimpels veroorzaken wel diepere groeven. Ook voor de man volstaan water en zeep niet meer. Mannen van nu weten de weg naar de juiste verzorgingsproducten.
Er bestaat tegenwoordig voor ieder huidprobleem een oplossing. Meer dan 30% van de mannen heeft bijvoorbeeld een vette en onzuivere huid. Een product dat de talgproductie vermindert wordt hiervoor geadviseerd. De juiste dosering en samenstelling van ingrediënten in producten zijn ontwikkeld voor de specifieke huid en behoefte van de man.

www.h3ocosmetica.nl is sinds oktober 2009 de enige webshop in Nederland die zich exclusief richt op de persoonlijke huidverzorging van de man. H3O Cosmetica biedt een ruime keuze aan hoogwaardige verzorgingsproducten op basis van natuurlijke ingrediënten. In het assortiment wordt voor elk huidtype een verzorgingslijn aangeboden. De producten van H3O zijn exclusief en niet te koop in de parfumerie, bij de drogist en in speciaalzaken. De merken uit het assortiment van H3O Cosmetica worden ontwikkeld in samenwerking met en gebruikt door schoonheidsspecialisten, spa´s en wellness centra.

Met ingang van november is de website van H3O Cosmetica voorzien van een nieuwe look. Hierin is een carrousel opgenomen. In deze carrousel worden vijf complete productlijnen aangeboden tegen een scherpe prijs.

Noot voor de redactie.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Harry Sijnstra, via telefoonnummer 06 22 00 19 73 of via e-mail info@h3ocosmetica.nl. Het telefoonnummer is niet voor publicatie bedoeld.



Comments are closed.