Marcom-professionals kiezen massaal voor multinationals



(Persbericht) Almere, 18 oktober 2011 De top tien van favoriete werkgevers bestaat zowel voor de marketing- als de communicatieprofessional bijna volledig uit multinationals. In de eerste helft van deze ranking hebben beide professionals veel dezelfde favoriete werkgevers genoemd. Daarna worden de verschillen tussen de marketing- en communicatieprofessionals zichtbaar, deze zijn te herleiden tot de voorkeur voor profit en non-profit organisaties. Dit blijkt uit onderzoek van USG Capacity, specialist op het gebied van werving & selectie en interim-management van marketing- en communicatieprofessionals.

Rabobank is door de communicatie- en de marketingprofessional uitgeroepen tot de meest favoriete werkgever. De tweede plek is toebedeeld aan Philips. Shell eindigt bij communicatieprofessionals op de derde plek, voor marketingprofessionals is dat KLM. In de tweede helft van deze ranking komt naar voren dat communicatieprofessionals vaker gemeenten en stichtingen aanduiden als favoriete werkgever dan een marketingprofessional. Zij kiezen eerder voor meer commerciële organisaties die recent een opmars hebben gemaakt.

“De verschillen verderop in de top tien bevestigen eerder onderzoek waarin we de pullfactoren van marcom-professionals onderzochten. Oftewel waarin we onderzochten wat deze professionals belangrijk vinden bij de keuze voor een werkgever. Een verschil was bijvoorbeeld dat een communicatieprofessional meer waarde hecht aan MVO en een marktingprofessional meer aan doorgroeimogelijkheden”, aldus Wout Oosterhof, operationeel directeur USG Capacity.

Top 10 meest favoriete werkgevers 2011
Marketingprofessionals
1. Rabobank
2. Philips
3. KLM
4. Unilever
5. Heineken
* 6. - 9. Albert Heijn
Google
Shell
Vodafone
10. * Coca Cola
KPN

Communicatieprofessionals
1. Rabobank
2. Philips
3. Shell
* 4. - 5. Heineken
KLM
* 6. - 10. Gemeente Den Haag
HEMA
IKEA
Schiphol
Wereld Natuur Fonds

Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en werd uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met minimaal drie jaar werkervaring en een HBO+ opleidingsniveau.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: