Masterclass maakt marketing meetbaar



De economische tegenspoed is een directe bedreiging voor de Marketingbudgetten. Dit blijkt uit een recent Europees onderzoek onder 627 CMO´s en CFO´s. De belangrijkste reden is dat de effectiviteit van marketing nog steeds slecht wordt gemeten. Er is een grote schaarste aan goed opgeleide marketeers die marketingeffectiviteit meetbaar maken. De Masterclass Marketing Data Analyse voorziet in de grote behoefte aan vakspecialisten.

De ondervraagde CMO´s en CFO´s pleiten in het onderzoek voor een betere meting van de marketingresultaten. Maar liefst 94% is ervan overtuigd dat een betere meting direct leidt tot een beter inzicht in de kracht van marketing en dus ook tot een hogere plek van marketing in de organisatie. De manier waarop marketingeffecten nu gemeten worden is primitief: 70% gebruikt Excel en 40% papieren systemen, terwijl 6% niets meet!

De resultaten van het onlangs door Xeros uitgevoerde onderzoek zijn in lijn met eerdere onderzoeken door Verhoef en Leeflang (RUG, 2007). Zij pleiten al langer voor accountable, fact based en resultaatgedreven marketing. De oplossing voor het accountable maken van marketing zoeken zij echter niet zozeer in de systemen, maar in de opleiding van marketeers. Zij zien customer intelligence als de sleutel om meer accountable te werken. Echter, goede fact based marketeers zijn met een lampje te zoeken.

Dit is de reden dat Cmotions, het leidende Nederlandse Marketingadviesbureau op het gebied van fact based marketing, al in 2006 startte met een Masterclass Marketing Data Analyse. Zij heeft inmiddels al 21 vakspecialisten afgeleverd en eind 2009 zullen dit er meer dan 50 zijn. Want de vraag naar goede vakspecialisten is enorm. De masterclass voorziet prima in de behoefte. De tevredenheid bij de werkgevers en de geplaatste kandidaten is groot.

De Masterclass staat onder supervisie van Prof. Dr. Ton Kuijlen. Het is een intensieve training van 6 aaneengesloten weken voor jonge mensen met een afgeronde WO-opleiding Economie, Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde (afstudeerrichting Marketing en/of Marktonderzoek met toegepaste statistiek in het vakkenpakket). Bij een succesvolle afronding van de training kunnen ze direct aan de slag bij toonaangevende ondernemingen.

Cmotions is initiatiefnemer voor de Masterclass. Cmotions is een snel groeiende organisatie op het gebied van Database Marketing, Marketing Intelligence en ICT. Cmotions ondersteunt bedrijven bij het aantrekken, ontwikkelen en behouden van waardevolle klantrelaties. Het verwerven, bewerken, vastleggen en analyseren van klant- c.q. marketingdata vormt daarbij de kernactiviteit.
www.Cmotions.nl

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over de Masterclass kunt u contact opnemen met:
Cmotions Recruitment
T +31 (0)33 258 28 30
E recruitment@Cmotions.nl

Of bezoek de Masterclass-website: www.Cmotions.nl/masterclass



, , , , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: