Grote Pixum & Pepsi fotopromotie 2008:

100 gratis foto’s op 350.000 Pepsi-Cola en Pepsi Light sixpacks

Keulen, januari 2008

Twee jonge trensmerken in een megacoöperatie: vanaf februari 2008 worden 350.000 van de populaire Pepsi-Cola en Pepsi Light sixpacks voorzien van een Pixum waardebon van ruim 100 gratis foto’s in 10cm-formaat (waarde: 10 Euro, excl. verzendkosten en bewerking). De krachtige PoS-campagne begint op 1 februari en eindigt op 31 maart 2008. In totaal bieden ca. 15.500 outlets in de levensmiddelendetailhandel de Pepsi waardebon-sixpacks aan.

Fotografie altijd een topactueel promotiethema

Steeds weer wordt digitale fotografie met haar emotionele, ongecompliceerde en sympathieke componenten gezien als een ideale promotiebekrachtiger met een bovenproportionele hoog aantrekkings- en succesquotum.

Na het grote succes van de "PhotoShoot“ wedstrijd in 2007 richt Pepsi zich dit jaar wederom op het trendthema Foto. In Pixum vindt men voor de huidige waardebonactie niet alleen met betrekking tot een soortgelijk, jong en dynamisch merkimago de ideale partner. Pixum beschikt met name ook over de noodzakelijke infrastructurele en technische knowhow om een dergelijke ingewikkelde actie betrouwbaar, ongecompliceerd en in hoogwaardige kwaliteit te realiseren. Dit is reeds door beroemde merkproducenten intensief toegepast. Alleen al in de levensmiddelenindustrie begeleid Pixum overeenkomstige, fotocampagnes van Nestlé, Diageo, Gaffel-Kölsch en anderen.

Over PepsiCo

PepsiCo Deutschland is het Duitse dochterfiliaal van PepsiCo Inc., New York, de op dit moment een na grootste levensmiddelenconcern ter wereld. De onderneming produceert een groot aantal dranken en snacks, brengt deze op de markt en verkoopt deze. Tot de in Duitsland behorende merken van het concern behoren onder meer de dranken zoals Pepsi-Cola, Pepsi Light, Pepsi Max, Schwip Schwap, Schwip Schwap zonder suiker, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, Punica, Gatorade, Tropicana, Looza en de snacks van het merk Frito Lay. 

Over Pixum:

Over Pixum
==========
Het beste voor digitale foto's!

Met meer dan 1,3 miljoen leden is Pixum één van de leidinggevende en meest populaire aanbieders van online fotoservices in Europa. Geen andere online fotoservice werd zo vaak en zo positief in landelijke en internationale media beoordeeld als Pixum. De meervoudige testwinnaar overtuigt met een veelzijdig dienstenpakket zoals het professionele afdrukken van digitale foto’s op echt fotopapier, fotoboeken en fotocadeaus.Pixum biedt haar klanten tevens 1 GB opslagruimte gratis voor het beheer van online fotoalbums. Via www.pixum.com biedt Pixum haar services aan in het nederlands (www.pixum.nl ), engels, frans, duits, spaans, italiaans en portugees en levert naar alle Europese landen.

Uitvoerende agentschap

Voor het concept en de webontwikkeling van de Pepsi PhotoShoot Actie, de ontwikkeling van het etiket- en verpakkingsdesign, alsmede de Pepsi/Pixum coöperatieafhandeling is het Reclamebureau DAVIES MEYER in Duitsland verantwoordelijk.