Een goede verpakking is als een magneet. Ogen en handen worden ernaartoe getrokken. Ook als de verpakking tussen tientallen andere verpakkingen in het schap staat. Waarom heeft de ene verpakking dat wel en de andere niet? Het antwoord schuilt in de kennis en kunde van het ontwerpbureau.

Ook Ravensbergen b.v. uit Sassenheim wilde met het product Muesli+ (een lekker en verantwoord tussendoortje voor mensen die actief met hun gezondheid bezig zijn) een restyling doorvoeren. Enà¢â‚¬¦ met succes! XCJ reclameproducties werd ingeschakeld en moest zorgen voor een attractieve, kleurrijke en eigentijdse verpakking zodat het merk, in combinatie met de vier verschillende smaken, een prominente rol in het schap speelt. Ook het lettertype van Muesli+ mocht veranderen, maar zonder de herkenbaarheid te verliezen. Enà¢â‚¬¦ omdat de consument zich steeds meer realiseert dat gezondheid een belangrijke rol in het voedingspatroon inneemt, is er besloten om de voedingswaardetabel duidelijk op de voorkant te communiceren.

Vier smaken, vier kleuren

XCJ reclameproducties ontwikkelde een heldere en kleurrijke verpakking voor een (h)eerlijk product. Elke verpakking toont de twee belangrijkste ingrediënten van de vier soorten;muesli & rozijnen, muesli & cranberry, muesli & chocolade en muesli & hazelnoot. De vier verschillende verpakkingen zijn voorzien van een eigen kleur die stuk voor stuk passen bij de smaak. Daarbij wordt iedere verpakking opgesierd met een kleine sfeerfoto die begrippen als ´gezondheid´ en ´actief´ moeten weergeven. Een aantal elementen op de doos loopt door en sluit aan op de ernaast geplaatste verpakking. Indien er verschillende smaken op het schap staan, geeft dit een opvallend en overzichtelijk beeld voor de consument. Zo loopt het plusteken door op de andere verpakking evenals de gele balken die het hoofdingrediënt verwoorden.

Ontwikkelen & ontwerpen

XCJ reclameproducties ontwikkelt en ontwerpt karakteristieke verpakkingen met een goede verhouding tot de inhoud à©n op eigen wijze opvallen. Ook met de Muesli+ verpakking is XCJ reclameproducties daar weer in geslaagd. Frank van der Meulen, Directeur van XCJ reclameproductie over het verpakkingsontwerp. à¢â‚¬Å“Wij weten wat het oog vraagt en de consument wenst, kennen de positie van het artikel tussen de concurrentie en zijn ons bewust van trends, doelgroepgevoelens en marktstrategieën. Zo ontstond er een mooie, attractieve verpakking die opvallend zal zijn in het schap.à¢â‚¬

Prijs & verkrijgbaarheid

De nieuwe Muesli+ is verkrijgbaar in vier verschillende smaken (chocolade, hazelnoot, rozijnen en cranberry) met daarin zes repen. Het is te koop bij de supermarkt (o.a. bij C1000, Dirk van den Broek, Boni, Coà¶p, Jumbo en Albert Heijn) en heeft een consumentenprijs die ligt tussen de € 0,75 - € 0,85. Voor meer informatie kunnen consumenten ook kijken op www.ravensbergenbv.nl.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal van Muesli+ kunt u contact opnemen met: XCJ reclameproductie

Prof. Rà¶ntgenstraat 8

7311 AM Apeldoorn

Telefoon: 055 5786129

fax: 055 5265707

[email protected]

www.xcj.nl.

Ook kunt u contact opnemen met:

Ravensbergen b.v.

Wasbeekerlaan 6

2171 AE Sassenheim

Telefoon: 0252-219102

fax: 0252-231703

[email protected]

www.ravensbergenbv.nl.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular