Nederlander komt niet verder dan mozaïekaccenten



Nederlander komt niet verder dan mozaïekaccenten

Statement ontbreekt in Nederlandse badkamer

De Nederlandse badkamer is duidelijk minder smaakvol dan in de rest
van Europa in het gebruik van mozaïek. In tegenstelling tot de meeste
Europeanen komt de Nederlander niet verder dan het aanbrengen van
accenten. Een gemiste kans in de ogen van Vincent van Aal, de man
achter de grootste Nederlandse mozaïekhandel Mozaïek-Online. Juist met het bekleden van een volledige muur of nis kun je een uniek karakter geven aan de badkamer. Van Aal wijst hierbij op voorbeelden uit Italië als de Europese bakermat van het mozaïek.

Van Aal is enigszins verbaasd dat de Nederlander in vergelijking met
andere Europeanen duidelijk minder creatief is met mozaïek in de
badkamer. â€Å“We leven in een tijd dat mensen zich willen onderscheiden.
Dat doe je niet met wat mozaïekaccenten rondom de badkamerspiegel.
Bovendien is mozaïek hét kwaliteitsproduct om het huis in te richten
naar de persoonlijkheid van de bewoners. Als één van de meest persoonlijke vertrekken is de badkamer hier uitermate geschikt voor.

Vooruitstrevend of behoudend?
â€Å“Mozaïek staat voor originaliteit en creativiteit. Dat lijkt me ideaal voor de Nederlander die als vooruitstrevend wordt gezien in Europa, aldus Van Aal. â€Å“Als we ons creatief moeten uiten zijn we toch een stuk behoudender. In andere Europese landen zie je veel extremere toepassingen terug in de badkamer, van een volledige wand en de vloer tot een douchecabine. Dan heb ik nog niet eens over het kleurgebruik.
Door de variatiemogelijkheden van mozaïek krijgt de badkamer een veel warmere uitstraling. In Nederland blijft het een kille bedoeling door de gebruikelijke witte tegels. Een paar accenten brengt hier nauwelijks verandering in.

Meer ´gewenning´
Van Aal is voor de toekomst toch positief gestemd over een meer
smaakvolle aankleding van de Nederlandse badkamers. â€Å“Ik zie steeds
meer goede voorbeelden en krijg meer aanvragen om op grotere schaal
mozaïek toe te passen. De klant is natuurlijk koning, maar hij wordt
steeds enthousiaster als ik voorstel een complete muur te bekleden. Ik denk dat het ook helpt dat Nederlanders op vakantiebestemmingen als Turkije, Griekenland en Italië steeds meer ´gewend´ raken aan mozaïektoepassingen.

Mozaïek-Online
Mozaïek-Online is in 2003 gestart door Vincent van Aal en is de
grootste mozaïekhandelaar van Nederland. Bovendien is het bedrijf de
enige in Nederland dat compleet gespecialiseerd is in mozaïek.

Mozaïek-Online opereert vanuit de showroom in Wijchen en is ook te
bezoeken op mozaiekonline.nl



, ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: