Nederlandse concurrentie voor Kampyle: Mopinion



(Persbericht) Online feedback management gericht op de Nederlandse markt
Rotterdam, 01-09-2010

Vandaag heeft Mopinion aangekondigd live te gaan als eerste Nederlandse speler op het gebied van online feedback management. Mopinion is net als Kampyle een Software-as-a-Service (SaaS) platform waarmee organisaties gemakkelijk online feedback van klanten kunnen verkrijgen en beheren op zaken als online dienstverlening, producten en ervaringen. Vanaf mei dit jaar heeft Mopinion pilots gedraaid met diverse partijen. Inmiddels maken grote namen zoals jaap.nl, hotels.nl en nulive.nl gebruik van de dienst.

Managing partner Kees Wolters: “Door in te zetten op customer feedback maken organisaties kenbaar te willen luisteren naar hun klanten. Veel bedrijven kunnen precies de lijstjes met webstatistieken opnoemen, maar weten niet wáárom een sitebezoeker precies afhaakt in een bestel- of registratieproces. Ook hebben klanten regelmatig nuttige tips, ervaringen en ideeën, maar geen zin of tijd om dit via de reguliere klantenservice-molen te delen. Met customer feedback haal je deze cruciale, kwalitatieve informatie naarboven en ga je de interactie met de klant aan. Hierdoor betrek je de klant bij de organisatie en weet je precies wat er goed gaat en waar het beter kan. Zaken als usability, conversie en klanttevredenheid zijn hierdoor gemakkelijk te optimaliseren.”

Nederlandse oplossing
In de VS zijn vergelijkbare customer feedback-diensten al geruime tijd een groot succes. Mopinion heeft een vertaalslag gemaakt naar de Nederlandse markt. In tegenstelling tot aanbieders als Getsatisfaction, Uservoice en Crowdsound slaat Mopinion alle feedback op in een afgesloten omgeving, in plaats van de feedback door te plaatsen naar een open forum of community. Net als bij Kampyle kunnen organisaties de feedback gemakkelijk beheren, afhandelen met collega‘s en analyseren aan de hand van uitgebreide statistieken. Het grote voordeel van Mopinion ten opzichte van Kampyle is dat er meer maatwerk mogelijk is, en bovendien de kosten veel lager liggen. Daarnaast heeft Mopinion de koppeling gelegd met social media zoals Twitter, Facebook en Hyves.

Social media
Met de social media-koppeling van Mopinion kunnen sitebezoekers de feedback ondertekenen met hun social media profiel, en is het als organisatie mogelijk te reageren binnen de social media van de klant. In het online landschap is het steeds belangrijker om de discussie naar je toe te trekken. Wanneer je een sitebezoeker niet de mogelijkheid geeft direct feedback te geven op de webpagina, dan wordt de ervaring gedeeld via kanalen die een stuk lastiger te beheersen zijn. Om toch in de kunnen spelen op deze vorm van indirecte feedback is het met Mopinion ook mogelijk social media, blogs en nieuwssites te monitoren en hier adequaat op in te spelen.

Meer informatie op www.mopinion.nl.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: