In gesprek met oprichter Johan Oudeman.

Inmiddels kent hij de klappen van de zweep. Na met succes enkele jaren een online kledingwinkel in de markt te hebben gezet vindt hij het tijd worden om een eigen kledingmerk te introduceren. Niet zomaar een merk, maar kleding met een verhaal en bovenal met een ziel.
Johan verteld. 

Ninefoot® verteld feitelijk het ongelooflijke verhaal van de avonturier J.P. Elderman en dankt zijn naam aan de zandbank voor Key West waar hij zijn 9 mammoet fossielen heeft gevonden. De naam staat ook symbool voor het leven dat hij heeft geleid. Gedreven, opwindend, avontuurlijk en relaxed kenmerkten zijn leven. Het zijn dan ook deze eigenschappen die als uitgangspunt hebben gediend voor de realisering van Ninefoot®.
Ninefoot® is dus meer dan kleding. Voor ons is het een “way of life”. Een leven waarin goed eten, lekker drinken en vrienden om dit alles mee te delen centraal staan. Dit is wat onze kleding moet gaan uitdragen, dit is de identiteit die wij aan onze kleding mee willen geven.

Ninefoot® kent geen grenzen en wij gebruiken internet om de Ninefoot® way of life wereldwijd te verspreiden. Wij zien dit met vertrouwen tegemoet. Wij hebben de expertise van online kledingverkoop, de kledinglijn heeft een groot bereik en onze identiteit is voor iedereen herkenbaar. Daarnaast is Ninefoot een ijzersterke naam wat nog eens benadrukt wordt door ons beeldmerk de mammoet. Alle ingrediënten voor succes.

Met andere woorden, een 100% Nederlands kledingmerk wat over de hele wereld wordt verkocht. Dat is iets waar je toch best trots op mag zijn.