Olery Reputation: Hotelreviews en social media in één overzicht



(Persbericht) PERSBERICHT

Olery Reputation: Hotelreviews en social media in één overzicht
Nieuw online managementsysteem vanaf € 50 per maand

Amsterdam, 9 maart 2011 - Hotelgasten kunnen ervaringen tegenwoordig op vele manieren delen, vooral de online reviews en social media worden steeds meer gebruikt om te bepalen waar men gaat boeken. Voor hotels is het bijhouden van de ervaringen van gasten belangrijker dan ooit, maar zeer tijdrovend door alle verschillende websites. Olery lanceert deze week een gebruiksvriendelijke online tool voor hotels om alle gastervaringen in één oogopslag te monitoren.

Olery Reputation toont in één overzichtelijk dashboard online gastinput, waaronder reviews (van alle bekende reviewsites) en social media (Twitter, Blogs, YouTube, Foursquare etc). Ze meet op een geavanceerde manier (wetenschappelijk onderbouwd in samenwerking met de Vrije Universiteit in Amsterdam) wat dit voor effect heeft op de gastbeleving. Dit systeem zoekt realtime naar gastbeoordelingen op nationale en internationale websites en kan dus in verschillende landen worden ingezet. Met Olery weet de hotelier exact hoe gasten de service en het prijsniveau hebben ervaren en kan hij gemakkelijk reageren op de reviews. Het nieuwe concept is uniek in zijn eenvoud en praktische toepassing. Het systeem geeft automatisch een zogenaamd Guest Experience Index-cijfer weer, te gebruiken als managementinformatie en evaluatie met medewerkers. Olery Reputation is geschikt voor ketens en alle soorten individuele hotels.

Olery Feedback
Tot nu toe kregen hotels vaak pas na een maand de resultaten van hun guest comment cards gepresenteerd. Het eventueel slechte nieuws was allang de wereld in en kon moeilijk worden hersteld. Met Olery Feedback kunnen hotelmanagers al tijdens het verblijf van de gast de mening van de gast peilen. Hiervoor stelt Olery digitale inputmogelijkheden (waaronder een iPad en smartphone applicatie) ter beschikking die realtime rapporteren. Daarnaast zijn zij de eerste ter wereld die het mogelijk maken op kamerniveau door middel van een QR-code guest comments te verzamelen. Ideaal voor die hotelmanagers die tot op microniveau willen weten wat de knelpunten zijn in de dienstverlening. Met al deze mogelijkheden wordt de hotelmanager in staat gesteld tijdens het verblijf op de hoogte te zijn van de gastbeleving en deze te verbeteren.
Binnenkort zal met deze applicatie een pilot gestart worden.

Over Olery
De producten Olery Reputation en Olery Feedback zijn een initiatief van de kersverse ondernemers Peter Boermans en Kim van den Wijngaard. Bij de ontwikkeling van deze site is voor de wetenschappelijke onderbouwing nauw samengewerkt met de Vrije Universiteit Amsterdam. Koninklijke Horeca Nederland ondersteunt het initiatief.

Meer dan 100 hotels
Afgelopen maanden deden meer dan 100 hotels mee aan de pilot. De eerste reacties zijn zeer veelbelovend:
"Ik vind de lay-out geweldig, heel duidelijk en zo simpel te gebruiken"
"Fantastisch dat we direct vanaf het systeem kunnen reageren, dat scheelt zoveel tijd"
"In één oogopslag alle reviews op een rij, ontzettend gemakkelijk"

Kosten
Olery Reputation wordt aangeboden middels het SAAS model. SAAS is bekend als "Software as a Service" en wordt gebruikt via internetverbinding. Hotels worden hierdoor niet geconfronteerd met enorme investeringen. Hoge implementatiekosten en dure licenties worden vermeden. Hotels kunnen Olery Reputation al vanaf € 50 per maand inzetten, afhankelijk van het pakket.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: